Zájem o hybridní Toyoty v Evropě prudce stoupá

Čtyřicet procent všech prodaných Toyot a Lexusů v Evropě za první tři měsíce letošního roku mělo hybridní pohon. Celkově se jich prodalo víc než sto tisíc kusů.

Toyota Yaris hybrid 5

Toyota jako průkopník a lídr kategorie hybridních aut už dokáže přesvědčit zákazníky, že tento pohon je alternativou klasických spalovacích motorů. Důkazem je 106 tisíc prodaných hybridů v prvním čtvrtletí letošního roku. Ještě přesvědčivější je poměr všech prodaných aut značky Toyota. 40 procent z nich byly hybridy, v západní Evropě dokonce uloupla tato auta z prodejního koláče japonské automobilky plnou polovinu. Naopak východoevropští řidiči volí hybrid jen v devíti procentech případů.

„Ke dvoucifernému nárůstu našich prodejů v Evropě přispěla hlavně naše hybridní řada, čítající 15 modelů Toyota a Lexus, což je nejvíc v celém automobilovém odvětví. Jasně se tak ukazuje příklon evropských zákazníků k hybridní technologii,“ komentuje nárůst Johan van Zyl, prezident společnosti Toyota Motor Europe.

Největším tahákem model C-HR

Hlavním hrdinou letošní „hybridizace“ Evropy je crossover Toyota C-HR. 80 procent jeho majitelů zvolilo právě hybrid. Rekordní prodeje se ale týkají i hybridní varianty modelů Yaris, Auris i RAV4.

LEXUS NX 300H

Luxusní značka Toyoty Lexus se může chlubit ještě vyšší loajalitou zákazníků k hybridnímu pohonu. Celoevropsky si je do svých aut za první čtvrtletí letošního roku pořídilo 65 procent řidičů. V západní Evropě je to pak číslo podobné obvyklé volební účasti v tehdejší ČSSR, tedy 99 procent.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

jan-riha napsal 38 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-riha