První jízda s Nissanem Micra 0.9 TCe – Novinka se stylem na míru

Řeknete si Micra, tu znám, ale tohle auto se jí ani za mák nepodobá. Skutečně, ale přesně tenhle drobek, který od minule mimochodem pořádně povyrostl, je právě nová generace nejmenšího Nissanu. Navrhli a vyrobili ji v Evropě: je to bez debat nejstylovější auto v nabídce japonské automobilky.

Auto mezigeneračně významně povyrostlo, oproti předchůdci je ale nižší

Žlutě zbarvenými lány kolem středočeských Klecan se proplétá oranžovo-černý prcek s dynamicky tvarovanou karosérií. Střecha mu nad zadními dveřmi končí minimalistickým, leč odvážným spoilerem. Ale tohle nebude závoďák, devítistovkový tříválec s wartburgovskou zvukovou kulisou má k okreskovému hot-hatchi proradně daleko. V dlouhodobém měřítku může být úsporný, ale auto trochu brzdí v ostřejší jízdě.

Micra dává tušit, že by se pustila i do větších soust. Oturbená devítistovka od Renaultu s výkonem 66 kW (90 koní) ovšem bude v Česku asi žádanější zboží než atmosférický litr o výkonu 52 kW (71 koní), který je sice slabší, ale lineárnější. Příští rok přibyde i dieselová patnáctistovka. Podvozek je optimálně naladěný, tunu těžké auto má parádní fazónu.

Předobrazem studie Nissan Sway

Japonské mini kompletně vychází ze studie Sway, kterou Nissan představil v roce 2015 na ženevském autosalonu. Auto mezigeneračně významně povyrostlo. Na délku má o 17 centimetrů víc, na šířku o osm, jen je o šest centimetrů nižší. Proporčně se blíží autům jako Kia Rio nebo Škoda Fabia a plnohodnotně teď spadá do segmentu B.

Ve znáčku Nissan je schovaný radar pro automatické nouzové brždění

A design? Ten je perfektní, nadčasový, stylový. Fajfkovitý tvar předních světel, skryté kliky zadních dveří, elegantní prolisy na bocích. Jen mřížka chladiče v typickém tvaru do písmene V skrývá trochu nevzhledné 3D logo, které jako by uvízlo v aspiku. Ukrývá totiž radar pro automatické nouzové brždění, ale raději bych ho viděl v samotné mřížce, tady to působí trochu lacině a nepatřičně.

Muziku tvrdí ozvučení Bose

Hromada měkkých plastů, zploštělý volant. Interiér jako v o třídu lepším autě

Interiér je už od základu dvoubarevný a Nissan slibuje svým zákazníkům hodně volné ruce při jeho personalizaci. Je tu hromada měkčených plastů, kožené pole na palubní desce působí prémiově. Pozici za volantem najdete okamžitě, vývojáři podle slov automobilky věnovali umístění sedaček hodně času. V opěrkách je pak uložená dvojice reproduktorů Bose, která zaručuje kvalitní prostorový zvuk z rádia.

Od roku 1983 Nissan prodal přes sedm milionů kusů Micry. Teď začal její novou štaci – vůz dostal celkem přijatelnou cenovku 260 tisíc za základní provedení, dobře vybavené auto pak vyjde zhruba na 320 tisíc.

Matěj Skalický

Autoliebhaber, externí redaktor. Od roku 2011 reportér Českého rozhlasu informující o světovém dění, vědě a technice a automobilovém průmyslu. Absolvent žurnalistiky na Univerzitě Karlově a student politologie v Hradci Králové.

matej-skalicky napsal 15 článků.Zobrazit všechny články autora: matej-skalicky