Hybridní auta začínají zajímat i zákazníky autobazarů

Společnost AAA AUTO International si nechala zpracovat analýzu prodejů hybridů v síti jejích autobazarů. Podle ní se zájem o taková auta jen v letech 2012 – 2016 dostal na dvanáctinásobek. A zájem stále stoupá.

Asi nepřekvapí, že nejoblíbenější značkou hybridních aut se podle analýzy jednoznačně stala Toyota, která je průkopníkem těchto vozů. Její prodeje dělaly přesně dvě třetiny všech uzavřených obchodů s hybridy. Nejžádanější byly modely Yaris a Auris. Druhá je luxusní značka Toyoty, tedy Lexus s podílem 16,7 procenta. Třetí místo patří Hondě (8,3 %). Tři čtvrtiny vozů s hybridním pohonem prodaných v roce 2016 nejsou starší než tři roky, polovina z nich měla karoserii typu hatchback.

Nová Toyota Yaris hybrid

„Zájem o hybridní vozy v našich autocentrech každoročně rapidně stoupá a během pěti let narostl dvanáctinásobně. Letos jsme už vyrovnali prodeje hybridů v roce 2015 a ve srovnání s loňskem jsme prodali o sedmdesát tři procent víc než loni za stejnou dobu, “ vypočítává provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček.

Bílá vládne hybridům

Nejoblíbenější barvou hybridů je jednoznačně bílá. Za ní následují modrá a červená. Za zmínku stojí i fakt, že hybridní auta vyhledávají s velkou převahou muži (86,4%). Čtyři z pěti prodaných vozů nejsou starší než tři roky. Nejzajímavějším hybridem, který společnost v letošním roce prodala, byl Fiskar Karma. Do světa šel za 1 200 000 korun!

Nejprodávanější modely vozů s hybridním pohonem v roce 2016 v AAA Auto:

1.      Toyota Yaris

2.      Toyota Auris

3.      Lexus RX

4.      Honda CR-Z

5.      Lexus LS

6.      Kia Optima

7.      Nexus NX

8.      Lexus CT

9.      Toyota Prius

10.   Lexus GS