Inovativní Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid už je v prodeji

IONIQ Plug-in Hybrid je nejnovější variantou už představených modelů Hybrid a Electric, které automobilka uvedla na trh v druhé polovině minulého roku. Hyundai tak pokračuje v naplňování své strategie, která počítá s uvedením 14 ekologických aut do roku 2020.

Trojlístek vozů Hyundai IONIQ

V modelu Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid spolupracuje elektromotor s benzínovým motorem v závislosti na stavu nabití akumulátorů. Při dostatečném nabití jezdí IONIQ Plug-in Hybrid v režimu čistě elektrického pohonu s výjimkou jízdních situací, které vyžadují vyšší výkon, než jaký nabízí elektromotor. Hybridní režim zajišťuje maximální hospodárnost. Po aktivaci režimu Sport využívá IONIQ naplno spalovací motor i elektromotor s cílem zrychlit reakce vozu na povely řidiče v kombinaci se sportovnější charakteristikou řízení. Přebytečný výkon nabíjí akumulátory. Celkový výkon hybridního systému je 104 kW (141 k). IONIQ Plug-in Hybrid dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy, nejvyšší rychlost je 178 km/h.

 

 

Řazení automatu můžete ovládat na volantu

IONIQ Plug-in Hybrid kombinuje nový zážehový čtyřválec Hyundai 1.6 GDI s elektromotorem o výkonu 45 kW (61 k), který je napájen z akumulátorů Li-Poly o kapacitě 8,9 kWh. Nejvyšší výkon spalovacího motoru s přímým vstřikováním paliva je 77 kW (105 k) s maximální hodnotou točivého momentu 147 N.m. Šestistupňová dvouspojková převodovka (6DCT) z vlastního vývoje společnosti Hyundai Motor, koncipovaná pro hybridní provoz, přispívá k rychlým reakcím vozu na povely řidiče. Řidič může řadit manuálně páčkami na volantu.

Štíhlá silueta modelu Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Zásoba elektrické energie umožňuje dojezd s čistě elektrickým pohonem až 63 km. IONIQ Plug-in Hybrid je pro nabíjení vysokovýkonných akumulátorů na nabíjecí stanici vybaven integrovanou nabíječkou o výkonu 3,3 kW, která přeměňuje střídavý proud na stejnosměrný. Řídicí jednotka ICCB (In-Cable Control Box), integrovaná do nabíjecího kabelu, umožňuje řidičům nabíjet IONIQ z běžné domácí zásuvky.

K ekojízdě pomáhá asistent

Systém ECO-DAS (ECO Driving Assistant System) zahrnuje asistenta pro setrvačnou jízdu, který analyzuje informace o průběhu trasy z navigačního systému a upozorňuje řidiče, že se blíží jízdní situace vyžadující nižší rychlost jízdy. Může jít o změnu směru jízdy nebo sjezd z dálnice. Pokud navigační systém předvídá takovou situaci, informuje řidiče symbolem na přístrojové desce a zvukovým signálem, že může uvolnit pedál plynu. Systém pracuje v rozsahu rychlostí od 40 do 160 km/h, pokud se IONIQ nachází v režimu ECO.

Výrazná záď modelu Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

IONIQ Plug-in Hybrid zvýší výkon zážehového motoru pro nabíjení akumulátorů, je-li na základě údajů o nadmořské výšce z navigačního systému předvídán na trase úsek se stoupáním. Tímto krokem dochází k minimalizaci nehospodárného provozu spalovacího motoru, protože akumulátory budou mít v těchto situacích dostatek energie pro podporu elektromotorem. Je-li předvídán úsek s klesáním a akumulátory jsou dostatečně nabité, zvýší vozidlo míru využití elektromotoru před jízdou ze svahu. Během ní pak dochází k rekuperaci kinetické energie.

Záruka na baterie 8 let

Hyundai dává na baterie modelu IONIQ Plug-in Hybrid osmiletou záruku s omezením na 200 tisíc kilometrů. To znamená, že musíte pro dodržení záruky na 8 let najezdit ročně maximálně 25 tisíc kilometrů. Plug-in Hybrid začíná na českém trhu s cenou 859 990 korun, dražší lépe vybavená verze se vejde těsně pod milion. (999 990 Kč)

 

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

jan-riha napsal 48 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-riha