Škoda Citigo má novou masku, turbu odolává

Po více než pěti letech na trhu už má škodovácký prcek za sebou spoustu drobných kosmetických úprav vně i uvnitř auta. Teď přichází Škoda Citigo s výraznějším faceliftem celé přední části. Do nabídky po vzoru sesterského Volkswagenu Up ale nakonec nepřibyl turbomotor. Naopak zůstaly dva atmosférické tříválce a pohon na CNG. Základ stojí 198 tisíc.

Přes náplavku, kolem Apolináře a nahoru k Nuselskému mostu se šine zástup modrých a červených škodováckých drobků. Středem pozornosti jsou hlavně jedovatě zelené kousky, kiwi barva u Citiga debutuje. Tentokrát žádné cestování, mladoboleslavský výrobce naplánoval světovou premiéru omlazeného Citiga do rušných pražských ulic.

Pod kapotou zůstaly atmosférické tříválce

Změny jsou převážně kosmetické. Vzadu může mít škodovácké mini nově zatmavené sdružené svítilny, jiná je i jejich grafika. Designéři se ale zaměřili hlavně na předek auta: přidali ostré vertikální prolisy na přední kapotu, změnili nárazník. Mlhovky jsou nově hranaté a vešly se do rozšířené spodní mřížky. Nově je můžete objednat i s funkcí přisvicování do zatáček.

Delší a stále bez turba

Odlišný nárazník Citigo o chlup prodloužil – auto má teď na délku 3597 milimetrů, krabičkovitá karoserie jinak zůstala beze změn. To mimo jiné znamená, že Citigo nadále exceluje v optickém prosvětlení vnitřního prostoru vlivem velkolepého bočního prosklení. Cestující se vzadu necítí odbytě ani utopeně, a i když je řidič silnější postavy a má sedačku posunutou hlouběji do zadní řady, zbývá dostatek prostoru pro kolena. Vepředu je pak z auta i kvůli vyššímu posezu výborně vidět, ne každý ale bude z umpiru nadšený, sedí se tu skutečně vysoko. Interiér jinak ctí loňskou modelovou proměnu s držákem na mobil a stylovým rádiem.

Interiér ctí loňské úpravy

Podvozek je velmi pohodlně naladěný a bezpečně tlumí většinu běžných městských výtluků. Hranaté auto je široce rozkročené a dobře drží stopu i při vyšší zátěži a s trojčlennou posádkou. Vešli bychom se s přehledem i čtyři.

V nabídce zůstávají atmosférické tříválce 1.0 MPI o výkonech 44 (60 koní) a 55 kW (75 koní) a také verze na zemní plyn o výkonu 50 kW (68 koní). Přeplňovaný agregát Citigo po vzoru větších sourozenců nedostalo a možná ani nedostane. Spekuluje se, že druhé generace se už prcek vyráběný v koncernovém bratislavském závodu nedočká a nahradí ho trendový crossover.

 

Základní technické údaje:

Škoda Citigo 1.0 MPI 5MT 5dvéř. Style

Motor: zážehový atmosférický tříválec

Objem: 999 cm3

Výkon: 55 kW (75 k)

Točivý moment: 95 Nm

Rychlost: 173 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 13,5 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 5.4 / 3.8 / 4.4

Pohotovostní hmotnost: 929 kg

Rozměry: 3563 x 1645 x 1478 mm

Rozvor: 2420 mm

Objem zavazadlového prostoru: 251 l / 959 l

Základní cena testovaného auta: 255 900 Kč

Matěj Skalický

Autoliebhaber, externí redaktor. Od roku 2011 reportér Českého rozhlasu informující o světovém dění, vědě a technice a automobilovém průmyslu. Absolvent žurnalistiky na Univerzitě Karlově a student politologie v Hradci Králové.

matej-skalicky napsal 26 článků.Zobrazit všechny články autora: matej-skalicky