První hybridní UAZ přijde už za dva roky

Na letošním mezinárodním průmyslovém fóru INNOPROM v ruském Jekatěrinburgu představil domácí výrobce Uljanovský Automobilový Závod prototyp modelu UAZ Profi s hybridním pohonem. První, kdo si ho prohlédl, byl ruský prezident Vladimír Putin.

Průřez autem
Průřez autem

Kromě hybridu i moderní bezpečnostní systémy

Auto má základ v novém benzínovém užitkovém modelu UAZ Profi, jehož výroba by měla být zahájena letos v září. Hybridní prototyp byl vystaven v podélném řezu, což umožnilo návštěvníkům udělat si představu o tom, jak celý systém vypadá. Pod kapotu byl zastavěn atmosférický benzínový motor, startérový generátor o výkonu 84 kW, trakční elektromotor 105 kW disponující točivým momentem až 469 Nm a vysokonapěťové baterie s kapacitou 25 kW. Navíc má hybridní Profi dostat komplexní asistenční systém ADAS, který pomocí kamery monitoruje dění před autem, detekuje chodce, čte značky i semafory a hlídá jízdní dráhu v pruzích.

Prototyp hybridního UAZu
Prototyp hybridního UAZu

Do Evropy taky

Dojezd sériově vyráběných hybridů by se měl pohybovat kolem 1000 km na jednu nádrž, přičemž předpokládaná spotřeba má být 7 l / 100 km. Na čistou elektřinu podle výrobce Profi ujede zhruba 100 kilometrů. Integrovaná palubní nabíječka bude podporovat nabíjení pomocí konektoru AC i DC. UAZ vidí v alternativním pohonu možnost expanze do Číny a Evropy, kde nebude mít problémy s plněním přísných emisních norem. Připomínáme, že benzínový UAZ Profi 4×2 i 4×4 s užitečným zatížením 1500 kg přijde také do Evropy, nejdřív s motorem 2.7i 136 koní, později posíleným na 150 koní.

Komponenty působí moderním dojmem
Komponenty působí moderním dojmem

Zaměřeno na firmy

Překvapením bylo také oznámení ohledně možnosti instalace telematického systému, určeného pro monitorování stavu auta. Tímto krokem chce UAZ oslovit firmy a naplnit jejich fleetové parky svými auty. To ale není všechno, telematika umožňuje také online diagnostiku, technickou podporu, navigaci a nalezení bodů zájmu, jakými mohou být například dobíjecí stanice. Inženýři z Uljanovsku se zaměřili také na bezpečnost, což byla dříve pro UAZ druhořadá záležitost. Vysokou cenu baterií, čítající 150 Euro za 1 kW, chtějí rusové vyřešit výrobou akumulátorů v Rusku. První hybridní testovací kusy by měly sjet z výrobních linek už v roce 2019 a sériová produkce by měla být zahájena v roce 2020.

Foto: UAZ

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 23 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik