Hybridní Accord jezdí i na benzin, chybí mu ale převodovka

Sedan střední třídy Honda Accord se ukázal světu už minulý rok, letos přichází nová vylepšená verze s hybridním pohonem, který byl do vozidel zastavován také v modelových řadách 2014 a 2015. Auto je k mání jen na americkém trhu, ale technicky zaujme každého. To, že k pohonu předních kol využívá také benzinový motor, není nic výjimečného, jenže hybridní Accord nemá převodovku.

Průřez Hondou Accord Hybrid

Efektivní spalování

Dva elektromotory spolupracují s atmosférickým benzinovým dvoulitrem, který využívá Atkinsonův spalovací cyklus. Tento systém se hojně používá u hybridních aut, kde je nižší výkon kompenzován elektromotorem. V tomto cyklu je sací ventil uzavřen o něco později, čímž ulehčí práci pístu na počátku fáze komprese. Část směsi se vrací zpátky do sacího potrubí a expanzní poměr se oproti kompresnímu zvyšuje. Výsledkem je vyšší účinnost spalování, protože na konci expanze je tlak na píst roven atmosférickému. V praxi tak zapálená směs vyprodukuje více energie, což znamená, že byla efektivněji využita.

Bez převodovky

Honda Accord hybrid nabídne tři jízdní režimy. Prvně čistou jízdu na elektrický pohon, kdy si elektromotor bere energii z lithiových baterií. V druhém hybridním režimu pohání přední kola elektromotor a spalovací motor pouze dobíjí baterie. Ve třetím režimu pohání benzinový dvoulitr přední kola, jehož spojka, která je v jiných režimech vypnuta, spojí dohromady elektromotor a spalovací motor. Oba motory v tomto případně pohání kola a zároveň se dobíjí baterie.

Pohonné ústrojí

Díky tomu že auto nemá převodovku, je převodový poměr pevný, podobný šestému rychlostnímu stupni u manuální převodovky Honda, takže pohonné ústrojí může pracovat v tomto režimu jen za určitých podmínek, obecně při vyšších rychlostech. Podívejte se na následující video, kde je princip podrobně vysvětlen.

Dvojnásobné prodeje

V kombinovaném režimu má dle amerického EPA měření Accord hybrid spotřebu 5,9 litrů na 100 kilometrů. Samotné auto je pouze lehce omlazená verze modelových řad 2014 a 2015, ovšem Honda předpokládá, že jeho prodeje budou daleko vyšší. Nyní chce výrobce dosáhnout dvakrát vyšší prodejnosti (28 000 ks hybridů), než tomu bylo v roce 2014 (14 000 ks hybridů). Předchozí hybridní Accord měl u potenciálních kupujících kladné ohlasy, ale mnoho z nich si auto nakonec nekoupilo z důvodu dlouhé čekací doby.

Honda Accord 2018 se spalovacím motorem

 

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 23 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik