Toyota v Tokiu představí vzrušující sporthybrid GR HV SPORTS

Japonská Toyota si pro domácí 45. ročník tokijského autosalonu připravila premiéru sportovního hybridního konceptu GR HV SPORTS. Jeho design je inspirovaný monopostem TS050 Hybrid, se kterým závodní tým Toyota GAZOO Racing soutěží ve světovém vytrvalostním šampionátu WEC.

Nenápadná zadní světla

Hybridní sporťák GR HV SPORTS má pohonné ústrojí THS-R (Toyota Hybrid System-Racing) vycházející z hybridních technologií odladěných díky závodnímu speciálu TS050 Hybrid. Na ten odkazují LED světlomety, litá kola a zadní difuzor. Moderní je matně černé lakování karoserie.

Auto je vybaveno střechou typu „Targa“, kterou se pyšnily i legendární sportovní kabriolety Toyota Sports 800 a Toyota Supra. Atmosféru připomínající závodní vůz vytvářejí spínače automatické převodovky umístěné na středové konzole. Tlačítko zapalování umístili technici na hlavici řadicí páky.

Automat s manuálním řazením

Startovací tlačítko pod hlavicí řadící páky

Toyota GR HV SPORTS je vybavena automatickou převodovku, která se po přepnutí tlačítka změní v šestistupňový manuál s „H“ schématem řazení. Baterie hybridního pohonu pomáhají umístěním ve středu vozidla k užitečnému  rozložení váhy i nízkému těžišti. Výsledkem jsou velmi dobré jízdní vlastnosti vozu. GR HV SPORTS má motor umístěný vepředu a pohon zadních kol.

Toyota zatím nepustila informace o výkonech vozu. Musíme si nejspíš počkat na začátek tokijského autosalonu, který bude automobilové novinky hostit od 25. října do 5. listopadu ve výstavním centru Tokyo Big Sight.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

jan-riha napsal 49 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-riha