Test Toyoty Yaris Hybrid – Styl nade vše

Dvoubarevné lakování podtrhuje stylovost kompaktního hatchbacku. Image Yarise převažuje nad praktičností. Malá hybridní Toyota byla stvořena pro městský provoz, ale otestovali jsme ji také na dálnicích.

Z nuly na sto auto zrychlí za 11,8 vteřin

Stylový hatchback s jedním stěračem

Japonská automobilka Toyota u nás prodává osm hybridních modelů. Jedním z nich je kompaktní Yaris. Malé auto určené do města zaujme osobitým designem. Přední části dominuje půlkruhová mohutná maska chladiče. LED denní svícení ve tvaru písmene ypsilon navazuje na chromovou dekoraci. Eliptické tvary zdobí hybridní hatchback i vzadu. Elegantně působí dělené zadní LED svítilny. Úzký světelný pruh koresponduje s liniemi karoserie. Dvoubarevné lakování podtrhuje dynamické zpracování Yarise. Netradiční, ale funkční vychytávkou je velký stěrač s integrovaným ostřikovačem.

Asymetrický interiér

Na styl nezapomněl výrobce ani uvnitř. Designéři navrhli interiér asymetricky. Krása vyhrála nad praktičností. Velké odkládací prostory tady nehledejte. Uprostřed palubní desky je malá dotyková obrazovka. Operační systém multimédiálního systému nepatří k nejrychlejším, načítání navigace chvíli zabere. Jednotlivá tlačítka jsou na palubní desce umístěna intuitivně. Toyota Yaris sází na konvenční ovládání, navzdory nastupující dotykové době. Na svoje rozměry nabídne příjemných 86,6 cm prostoru mezi předními a zadními sedadly.

Spolupráce dvou motorů

Hybridní ústrojí se skládá z elektromotoru a čtyřválcové patnáctistovky. Soustava má celkový výkon 100 koní. Na rozjezdy využívá auto okamžitý točivý moment elektromotoru. Benzínový motor se připojuje kolem 30 km/h. Toyota Yaris nabízí i čistě elektrický režim. Velmi klidným tempem ujede na baterie zhruba jeden kilometr. Přenos síly zajišťuje CVT převodovka. Ta je vhodná především do městského provozu. Tam má hybrid nejefektivnější využití. Úsporným stylem jízdy se dá jezdit i pod čtyři litry na sto.

Na dálnici se autu líbí rychlosti kolem 110 – 120 km/h. Převodové ústrojí nabízí rekuperační režim B. Ten se řadí manuálně pákou. V tomto módu udržuje auto motor ve vyšších otáčkách. To pomáhá při brzdění. Rekuperace energie je také silnější. Průměrná spotřeba na dálnici se pohybuje kolem 5,6 litrů na 100 kilometrů. Při stabilních rychlostech pracuje především benzínový motor. Ten pohání přední kola a dobíjí baterie. Elektromotor přitakává během jízdy do kopce nebo spolupracuje při předjíždění.

Styl převažuje

Městská DNA se v Yarisu nezapře. Kompaktní rozměry jsou doplněny o příznivý poloměr otáčení 4,8 metrů. Díky hybridnímu pohonu je auto i ve městě úsporné. Na okresních silnicích a dálnicích se spotřeba paliva vyrovná apetitu malého turbodieselu. Výhodou elektromotoru je odpich takřka v jakékoli rychlosti. Toyota Yaris Hybrid nabídne především styl, částečně na úkor praktického využití.

Průměrně jsme jezdili za 5,6 l na 100 km

Základní technické údaje:

Toyota Yaris Style Hybrid, 1,5 VVT‑i Hybrid e‑CVT

Motor: řadový čtyřválec + synchronní střídavý motor s permanentním magnetem

Výkon: 74 kW (100 koní) celkový systémový výkon

Točivý moment: 111 Nm při 3 600 – 4 400 1/min (zážehový motor) + 169 Nm (elektromotor)

Rychlost: 165 km/h

Zrychlení 0 – 100 km/h: 11,8

Objem palivové nádrže: 36 litrů

Rozměry: 3945 x 1695 x 1510 mm

Rozvor: 2510 mm

Poloměr otáčení: 4,8 metrů

Objem zavazadlového prostoru: 286 litrů

Základní cena: 387 900 Kč

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 119 posts and counting. See all posts by Jan Majurník