Špionské fotky: Nový Prius má proporce jako SUV

Špionské fotky naznačují nový design připravovaného Priusu 2019. Tvary karoserie japonského hybridu připomínají spíše SUV. Může pátá generace hybridní Toyoty nahradit úspěšný hybridní RAV4? Nebo se dočkáme rozšíření modelové řady o Prius 4×4?

Auto má vyšší světlou výšku

Zelená hybridům

Dnešní crossovery a SUV pomalu vytlačují tradiční sedany i hatchbacky. Rostoucí ceny paliva a emisní poplatky dávají celosvětově zelenou hybridním pohonům. Ve Spojených státech se Prius Liftback 2016 dočkal kompletního přepracování. V roce 2017 začala Toyota nabízet také plug-in hybrid Prius Prime. Špionské fotky nové generace Toyoty však odhalují proporce SUV.

Úřední kategorizace

Na různých trzích se prostornější hybrid prodává pod jmény Prius + nebo Prius Alpha. Nástupce má na první pohled větší kola a vyšší světlou výšku. Rozdíly mezi kombi a crossoverem mohou být malé. Americký dopravní úřad NHTSA však podle proporcí a pohonu kategorizuje jednotlivé modely. Nová Toyota Prius s vyšší světlou výškou a volitelnou čtyřkolkou může být v Americe brána jako SUV.

Čtyřkolka jen pro domácí trh

Prvním hybridním SUV 4×4 byl v USA Ford Escape Hybrid, prodávaný mezi léty 2004-2012. Jeho MPV nástupce Ford C-Max ale nabízel jen přední pohon. To odradilo od koupě některé zákazníky, kteří chtěli čtyřkolku na zimu.

V nabídce severoamerických prodejců Toyoty se Prius 4×4 zatím neobjevil. V Japonsku se Prius prodává s přídavným elektromotorem pohánějícím zadní nápravu. Stejnou technologii využívá i RAV4. Nové generace „RAVky“ a Priusu budou vyráběny podle koncepce Toyota New Generation. Tento základ mají modely Prius 2016, C-HR 2017 a Camry 2018.

Náhrada za RAV4

Zatím není jasné, jestli se Prius 4×4 objeví v nabídce vedle RAV4. Ve hře je také její nahrazení na americkém trhu. Tomu však neodpovídají prodejní čísla. V září se v USA prodalo 36 352 hybridů RAV4, zatímco Priusů jen 7 647. Ve Spojených státech jsou úsporná SUV zkrátka v oblibě.

Špionské fotky: Motorauthority.com

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 47 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik