VW Polo vyrostlo a spaluje zemní plyn

Přišlo na svět už v roce 1975. Nápadně se podobalo o rok staršímu Golfu a sdílelo techniku i karoserii Audi 50. Wolfsburgský prcek se dnes vyrábí ve španělské Pamploně a na český trh vstupuje jeho šestá generace. Jen to označení „prcek“ už tak úplně neplatí…

Nové Polo pořádně vyrostlo. Má poprvé přes čtyři metry (4053 mm), je také širší a o devět centimetrů narostl rozvor (2564 mm). Proporcemi se blíží – ještě pořád o něco většímu – Golfu.

Polo se chce líbit: všimněte si protáhlé střechy do zadního pseudospoileru, opticky uhlazuje siluetu auta, jako kdyby ve fabrice míchali metalízu s pomádou. V lakovně připravili 14 barevných variant, interiér může mít osm různých obložení a jedenáct druhů čalounění. Jako první vůz v segmentu nabídne Polo možnost vyměnit analogové budíky za plně digitální přístrojový štít, který postupně dostávají všechny vozy koncernu. Doba digitální a dotyková frčí napříč automobilovým průmyslem.

Grafika zadních světel do písmene P

Polo stojí na platformě MQB A0, to je nejmenší varianta modulárního půdorysu pro celý koncern VW. Má ji (na rozdíl od Fabie) třeba i Seat Ibiza, který je mimochodem ještě o 6 mm delší než Polo. Stejně jako Ibiza má proto i Polo větší kufr – narostl na 351 litrů. Platforma propůjčuje podvozku výtečné vlastnosti, Polo je lehké a obratné, velmi snadno ovladatelné.

První plynové

Volkswagen v posledních letech zapracoval na zelené image. Letos odhalil nový litrový motor TGI spalující stlačený zemní plyn. Má ho například už zmiňovaná Ibiza, dostane Polo a možná také nová Fabia. Tři nádoby v kufru pojmou až 18 litrů CNG.

Základní atmosférický tříválec má výkon 55 kW, s pětistupňovým manuálem pak Polo stojí 293 tisíc korun. Fabia je o 50 tisíc levnější, Ibiza je ještě o čtyři tisíce dražší. Postupně se motorová nabídka rozroste o přeplňované tříválce i nový čtyřválec 1,5 TSI o výkonu 110 kW. Polo dostane i dieselovou 1,6 TDI o výkonu 70 kW. Ostré GTI bude mít dvousetkoňový zážehový dvoulitr.

Matěj Skalický

Autoliebhaber, externí redaktor. Od roku 2011 reportér Českého rozhlasu informující o světovém dění, vědě a technice a automobilovém průmyslu. Absolvent žurnalistiky na Univerzitě Karlově a student politologie v Hradci Králové.

matej-skalicky napsal 26 článků.Zobrazit všechny články autora: matej-skalicky