Test: Nissan Micra 0,9 IG-T – Koncert po Japonsku

Předchozí generace Micry vypadala asi jako žába. Ačkoliv ji designéři navrhli podle zpětné vazby zákazníků, popularitu si u nás nezískala. To se také odrazilo na prodejních číslech. Minulý rok byl však pro Nissan příznivější. Konstruktéři totiž auto kompletně předělali.

Rozvor náprav je 2525 mm

Japonský styl

Od května 2017 se Micra začala oficiálně prodávat v České republice. Jestli mě tohle auto něčím dostalo, byl to právě jeho vzhled. Přední část se agresivně sváží do „véčka“. Má denní svícení ve tvaru šípu a zadní světla ve stylu Nissanu 370Z. Testovanou variantou byla speciální verze od Bose. Ta je oblečená do sportovního exteriérové paketu. Příjemným bonusem jsou přední Bi-LED světla.

Koncert na dosah ruky

Uvnitř se návrháři také vyřádili dosyta. Nový typ volantu ladí s celkovou koncepcí moderního interiéru. Oranžovo-černá kombinace je zkrátka líbivá. Dotykovou obrazovku umístili konstruktéři na vystouplý panel. Díky tomu je na ni dobře vidět. Japonci stále využívají starší systém Nissan Connect. Ten svoji funkci plní, ale už potřebuje omladit. Nové grafické rozhraní a online funkce by Connectu prospěly.

Moderní interiér

Audio do téhle edice dodává společnost Bose. Auto je prošpikované šesti reproduktory. Dva jsou dokonce v hlavové opěrce řidiče. Výsledek? Koncert! Tady mě řídit a poslouchat hudbu bavilo úplně nastejno. Na řidiče a spolujezdce čeká vpředu hodně místa. Zadní cestující se budou muset uskromnit. Kufr překvapivě pojme bez problémů tři sportovní tašky, laptop a další předměty.

Papírově klame

Pod kapotou Nissanu Micra pracuje přeplňovaný tříválec 0,9 litru (90k, 140 Nm). Má sice zvuk jako vysokootáčkový vysavač, ale umí být živý. Turbo táhne už odspodu. V praxi auto solidně zrychluje na jedničku, dvojku i trojku. Na čtvrtý a pátý rychlostní stupeň potřebuje motor pro citelnou akceleraci přes tři tisíce otáček. Díky nízkým emisím nemají micry prodávané v ČR systém Stop/Start. Funkce overboost přidá krátkodobě 5 koňských sil a 10 Nm točivého momentu. V praxi chytne auto jakoby druhý dech.

Ačkoli jsem zastáncem automatických převodovek, pětistupňový manuál mně tady vůbec nevadil. S Nissanem se dá pohodlně zdolat městská džungle, ale i dálniční cestování stotřicítkou. Podvozek technici primárně naladili na komfort, ovšem jeho konstrukce vám dovolí řádně říznout zatáčku. Pozor na jeho limity, pohon předních kol s sebou nese nedotáčivost. Pokud to s Microu přestřelíte, zasáhne elektronika.

Nissan Micra

Svěží a dynamická

Nová Micra se ukázala ve svěžím designu, navíc vybavená prémiovým audiosystémem. Přeplňovaný tříválec klame papírovým výkonem, protože v praxi je mnohem živější. Micra tak konečně našla svého prince a dostala vysvobozující designový polibek. Ten proměnil původní žábu ve stylový a dynamický hatchback pro každý den.

Základní technické údaje:

Nissan Micra Bose Personal Premium Edition

Motor: přeplňovaný zážehový tříválec

Objem motoru: 898 cm3

Výkon motoru: 66 kW (90 k) při 5500 ot./min

Točivý moment motoru: 140 Nm při 2250 ot./min

Max. rychlost: 175 km/h

Zrychlení 0 na 100 km/h: 13,7 s

Spotřeba l / 100 km: 6,7 / 4,2 / 5,1 (město / mimo město / kombinovaná)

Celková hmotnost: 1001 – 1082 kg

Rozměry: 3999 x 1743 x 1455 mm

Rozvor: 2525 mm

Objem zavazadlového prostoru: 300 l

Základní cena: 384 990 Kč / Bose Personal Premium Edition

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 119 posts and counting. See all posts by Jan Majurník