Ford EcoSport je už v Česku, využívá včelí know-how

Modernizovaná druhá generace Fordu EcoSport oficiálně vstoupila na český trh. Základní cenovku drží těsně pod 400 tisíci korunami. Má inovovaný design, její dveře od kufru se otevírají do strany a základní litrový tříválec má výkon 92 kW. Kromě toho EcoSport využívá kouzel přírody – polohovatelné plato v zavazadlovém prostoru je složené z pláství, jako by ho dělaly včely.

Vyvinuli ho v Brazílii, vyrábí se v Rumunsku. Ford do výroby u divize Automobile Craiova mimochodem investoval 4,8 miliardy korun. První model se v Česku vůbec neprodával, na trh míří EcoSport až teď. Ford s ním míří hlavně na řidičky.

V základu s litrovým tříválcem

Zevnějšku dominují do boku otevírané páté dveře, na které je možné za nižší tisíce korun připevnit i rezervní kolo. Uvnitř si jako první všimnete až osmipalcového dotykového displeje, který vyčuhuje z palubní desky. Dovnitř se nasouká na kratší cestu i pět pasažérů, malý kufr má jen 334 litrů. EcoSport je stvořen pro korzování městem, žádné daleké výlety k moři.

Včelí plástve

Zajímavým konstrukčním prvkem je polohovatelné plato v zavazadlovém prostoru. Vzniklo vložením vrstvy pláství z recyklovaného papíru a lepidla na bázi vody mezi dvě vrstvy lehkého a odolného laminátu. Má ani ne tři kila a unesen 300 kilogramů. Nízká hmotnost výsledné konstrukce by se měla podle automobilky příznivě odrazit také ve spotřebě paliva EcoSportu.

„Příroda je jedna velká inovační laboratoř a zvířata od včel přes termity až po bobry jsou úžasnými konstruktéry,“ uvedla Bettina Veith, zástupkyně šéfkonstruktéra Fordu EcoSport.

Interiér s osmipalcovým tabletem

„Kombinace pevnosti a lehkosti, jakou se vyznačuje struktura pláství, se již uplatnila v extrémních aplikacích, jako jsou rakety, letadla nebo supersportovní automobily. Proto byla přirozenou volbou i pro nás, když jsme potřebovali navrhnout mimořádně pevné plato do zavazadlového prostoru Fordu EcoSport,“ dodala.

Rekordní rok

Ford v Česku loni prodal nejvíc aut v historii, přesně 18 934. Nejúspěšnějšími modely byly Focus, Fiesta a Kuga. Právě Focus si loni koupilo lehce přes 4 tisíce lidí. Mezi užitkovými vozy bodoval Transit s více než třemi tisíci prodanými auty.

„Moje radost by pochopitelně byla ještě větší, kdyby se nám podařilo překonat devatenáctitisícovou hranici, ta nám utekla doslova o pár aut,“ řekl k tomu šéf českého Fordu Jan Laube s tím, že tento rok se společnost pokusí prodeje ještě navýšit.

Ford letos uvede na český trh hned 11 novinek. Kromě EcoSportu se ještě tento měsíc ukáže nová verze Fordu Mustang. Má posílený pětilitrový osmiválec o výkonu 451 koní. V květnu přijde nabroušená verze Fiesty. „Estéčko“ bude prvním modelem řady Ford Performance poháněným třílitrovým motorem, který nabídne 147 kW. Začátkem léta dorazí nová generace Fordu Focus, naplno ji teď testují v Německu, Velké Británii a Spojených státech. V roce 2019 pak přijde několik modelů s alternativním pohonem.

Ford EcoSport

Matěj Skalický

Autoliebhaber, externí redaktor. Od roku 2011 reportér Českého rozhlasu informující o světovém dění, vědě a technice a automobilovém průmyslu. Absolvent žurnalistiky na Univerzitě Karlově a student politologie v Hradci Králové.

matej-skalicky napsal 50 článků.Zobrazit všechny články autora: matej-skalicky