Test: Nissan Micra 1.0 L – zelený goblin

Provětrali jsme atmosférický litrový tříválec v novém Nissanu Micra se střední výbavou Acenta. Papírově slabé motorové výsledky vykreslovaly auto jako potenciálního lenocha. Vyzkoušeli jsme ho ve městě i na dálnici a výsledek vás možná překvapí.

Designový evergreen

Nový Nissan Micra se nám nedávno ukázal v designovém světle edice Bose Personal. Tehdy jsem si redakční test oprav užil. Teď byla možnost vyzkoušet Micru ve střední výbavě Acenta s atmosférickým litrovým tříválcem. Proto jsem neváhal a usedl za volant malého Nissanu znovu.

Karoserii Micry pokrývá výrazný metalický lak. Zelená Pulse zkrátka upoutá pozornost na první pohled. V provozu si auto jen tak nespletete. LED světlomety tady nahradily klasické halogeny, ale vzhled auta nijak nehyzdí. Svítivost je samozřejmě nižší. Obutí v testované verzi je také jiné. Zimní gumy namontoval Nissan tentokrát na 16“ ocelové disky. Ty kryjí stylové poklice.

Zlatá střední cesta

Střední výbavový stupeň Acenta doplnil výrobce předními mlhovkami, paketem Comfort (automatická klimatizace, zadní parkovací asistent a kamera) a Cold (vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaná a sklopná zrcátka). Nicméně ve standardu tady najdete manuální klimatizaci, tempomat, světelný i dešťový senzor a audiosystém se 7“ dotykovou obrazovkou. Zkrátka potřebné doplňky pro každodenní provoz. Na delších cestách bude řidiči chybět navigace, nicméně pomocí Apple Car si můžete zrcadlit mapy z vašeho iPhonu.

Moderní interiér

Pes, který štěká…

Pod kapotu zastavěli konstruktéři litrový tříválec s výkonem 71 koní. Deklarovaný točivý moment 95 Nm také neoslní. Jenže auto váží kolem jedné tuny. V praxi tedy Micra jede lépe než na papíře. Motor má podobný projev jako jeho přeplňovaný benzínový kolega 0,9 IG-T. Rychle se sbírá ze spodních otáček. Absence turba se projevuje na čtvrtý a pátý rychlostní stupeň. Především při jízdě do kopce musíte častokrát podřadit, aby auto jelo.

Samotnou pohonnou jednotku výrobce koncipoval do města. Tomu odpovídá krátké zpřevodování pětistupňového manuálu. Micra má svižný odpich a od čtyřech tisíc otáček znatelný zvukový projev. Ten sice připomíná vysavač, ale tak to u tříválců chodí. Líbila se mi také křivka výkonu a točivého momentu. Motor neztrácel dech ani ve vysokých otáčkách, pořád zrychloval. Nissan se tak úspěšně vyhnul syndromu malého štěkajícího psa. Některé tříválcové agregáty totiž ve vysokých otáčkách jen „řvou“ a auto nezrychluje.

Kouzlo hmotnosti

Kombinovaná spotřeba se s větším nasazením ve městě pohybovala kolem šesti litrů. Dálniční stotřicítkou se dá dostat o litr a půl méně. Rozverné dovádění a cinkání omezovače vás bude stát zhruba sedm litrů na sto kilometrů.

Micra oproti minulé generaci zkrásněla

Kufr nabídne průměrných 300 litrů objemu pro zavazadla. Pro srovnání konkurenční Škoda Fabia pojme 330 litrů, VW Polo 351 litrů, Hyundai i20 326 litrů a pětidveřový Opel Corsa 285 litrů.

Nová Micra vypadá dobře. Stylovost auta podpoří i dvoubarevný interiér s ergonomickým tříramenným volantem. Přes papírově slabé výkony zelený goblin na silnici překvapil. Nízká váha tady hraje svoji důležitou roli.

Výkon motoru je 71 koní

Základní technické údaje:

Nissan Micra Acenta 1.0 L

Motor: atmosférický zážehový tříválec

Objem motoru: 998 cm3

Výkon motoru: 52 kW (71 k) při 6300 ot./min

Točivý moment motoru: 95 Nm při 3500 ot./min

Max. rychlost: 158 km/h

Zrychlení 0 na 100 km/h: 16,4 s

Spotřeba l / 100 km: 3,8 / 5,9 / 4,6 (město / mimo město / kombinovaná)

Celková hmotnost: 977 – 1037 kg

Rozměry: 3999 x 1743 x 1455 mm

Rozvor: 2525 mm

Objem zavazadlového prostoru: 300 l

Základní cena: 313 000 Kč

Cena testovaného modelu: 326 000 Kč (včetně paketů a slevy)

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 115 posts and counting. See all posts by Jan Majurník