Designové hybridy od Pininfariny ujedou skoro tisíc kilometrů

Po čínské premiéře Škody Kamiq, SUV sedanu od Maybachu a elektrického Buicku, ukázala italská designová společnost Pininfarina na autosalonu v Pekingu hybridní sedan a SUV. Oba koncepty nabídnou výkon přes čtyři sta koní a dojezd téměř tisíc kilometrů.

Na ženevském autosalonu debutoval luxusní třímodulový elektrosedan HK GT. Jde o výsledek spolupráce studia Pininfarina a hongkongské společnosti Hybrid Kinetic Group. Pekingská autoshow letos přivítala další dva členy této rodiny.

Čisté designové linie čtyřmístného sedanu H500 pokrývá měděné lakování. Interiér je posetý dotykovými obrazovkami. Nachází se vpředu, vzadu a ve všech dveřích. Displeje zrcadlí důležité informace pro posádku.

Kompaktní SUV K350 cílí na mladé lidi. Stejně jako H500 nabídne čtyři místa k sezení. Místo prostředního sedadla v druhé řadě najdete vyvýšenou dotykovou konzoli. C sloupky designově splývají se střechou a navazují na zadní okno. Obě auta mají sdružené zadní světlomety.

Nově představené koncepty sdílí stejný elektropohon s výkonem přes 400 koní. Každý model operuje s prodlouženým dojezdem téměř 1000 km. Maximální rychlost „háčka“ a „káčka“ přesahuje 240 km/h. Ke zrychlení z nuly na sto potřebují méně než pět vteřin.

Především díky čelní masce poznáte, že „ekoauta“ patří do jedné rodiny. Konstrukce karoserie však umožní jejich bezpečné rozeznání.

Premiérové modely jsou pouhými koncepty. Podle zástupců automobilky se přesto mohou objevit v sériové verzi už brzy. Obě firmy uzavřely trvalé partnerství. „Společně vyvíjíme novou řadu elektrifikovaných automobilů a připravujeme jejich mezinárodní premiéru společně s firmou Hybrid Kinetic. Koncepty představené v Pekingu jsou jen dalším krokem k dlouhodobé spolupráci,“ prohlásil šéf společnosti Pininfarina Silvio Angori.

Foto: Pininfarina/Hybrid Kinetic Group

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 94 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik