Hybridní Porsche Cayenne má stovku pod pět vteřin

Prodejně úspěšné SUV Porsche Cayenne přineslo do koncernové kasy VW nemalé peníze. Díky nim mohlo Porsche financovat divizi GT a nabízet superrychlé „sporťáky“. Ve snaze rozšířit tržní potenciál a napravit pokaženou reputaci Volkswagenu připravili Němci nové Cayenne E-Hybrid. Začne se prodávat začátkem příštího roku.

Přepracovaný hybrid dostane přeplňovaný třílitrový šestiválec. S pomocí elektromotoru nabídne systém celkový výkon 460 koní a 700 Nm točivého momentu. Masivní síla bude k dispozici už od jednoho tisíce otáček za minutu. Porsche zrychlí z nuly na sto za 4,9 vteřiny. Tradiční závod na čtvrt míle zajede Cayenne E-Hybrid za 13,3 vteřiny. Maximální rychlost končí na hranici 252 km/h.

Vestavěné akumulátory s kapacitou 14,1 kWh umožní jet 43 kilometrů čistě na elektřinu. V režimu EV je nejvyšší rychlost omezena na 133 km/h.

Standardní nabíjení ze zásuvky se základní integrovanou nabíječkou potrvá skoro osm hodin. Celý proces „tankování“ může řidič kontrolovat pomocí mobilní aplikace. Ta umožní také dálkové nastavení teploty v interiéru, najde dobíjecí stanice a naviguje k nim.

Decentně zelené

Nové Porsche jezdí v šesti různých režimech. Jde o čistě elektrický, hybridní, udržovací, nabíjecí, sportovní a dynamický sportovní mód.

Karoserii vylepšili designéři odznáčky a zelenými brzdovými třmeny. Jako první Porsche vůbec dostane E-Hybrid 22“ litá kola. Uvnitř na posádku čeká zeleně lakovaná ručička tachometru a sportovně laděný číselník. V základu Cayenne přijede s aktivně řízeným odpružením.

Příplatkově nabízí automobilka head-up displej, terénní paket a novou generaci tempomatu InnoDrive. Ten využívá podklady navigačního systému k nastavení jízdy na baterie nebo za použití hybridního pohonu.

SUV Cayenne E-Hybrid půjde do prodeje začátkem roku 2019 se základní cenou 1,7 milionu korun.

Foto: Porsche

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 115 posts and counting. See all posts by Jan Majurník