Hybridní Lexus LS posílí. Možná přijde i vodík

Japonská automobilka Lexus pracuje na silnějším dvakrát přeplňovaném hybridním pohonu s motorem V6 pro limuzínu LS. Firma zvažuje i rozšíření nabídky pohonných jednotek o plug-in hybrid, elektrický a vodíkový pohon. Australskému portálu GoAuto to prozradil šéf inženýrů Lexusu LS.

Hlavní inženýr Lexusu LS prozradil, že se mezi pohonnými jednotkami pro pátou generaci luxusní limuzíny může objevit kromě plug-in hybridu a elektropohonu také vůz na palivové články.

Uvedení vodíkového pohonu avizoval výrobce už během premiéry konceptu LF-FC na tokijském autosalonu v roce 2015. Zástupci automobilky tehdy prohlásili, že k tomu dojde „rychleji, než by se dalo očekávat“. Japonci chtějí překvapit vodíkovými novinkami už v roce 2020 na Olympijských hrách v Tokiu. Luxusní divize Toyoty totiž vystupuje jako oficiální partner her.

Lídrem mezi vodíkovými auty je zatím mateřská Toyota s modelem Mirai, následovaná Hondou, která prodává ve Spojených státech vodíkový liftback Clarity.

Inženýři Lexusu také pracují na silnější hybridní jednotce. Nový LS tak pravděpodobně dostane výkonnější vidlicový šestiválec se dvěma turbodmychadly.

V současné době má Lexus LS 500 pod kapotou zážehový vidlicový šestiválec s objemem 3,5 litru. Agregát disponuje maximálním výkonem 421 koní a točivým momentem 600 Nm. Sílu motoru přenáší desetirychlostní automat na zadní nápravu.

Hybridní varianta Lexus LS 500h má inovovanou pohonnou technologii Multi Stage Hybrid System. Ta zahrnuje vidlicový šestiválec 3,5 litru, který spolupracuje s elektromotorem. Celkový systémový výkon je 360 koňských sil. Zrychlení z nuly na sto dosáhne hybridní Lexus za 5,7 vteřin.

Foto: Lexus

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 118 posts and counting. See all posts by Jan Majurník