TEST: Toyota C-HR Hybrid – Óda na budoucnost

Vypadá, jako by byla z jiného světa. Futuristicky tvarovaná karoserie osazená LED osvětlením ukrývá moderní ergonomický interiér. Zážehové osmnáctistovce přitakává malý elektromotor. Výsledkem spolupráce obou pohonů je nízká spotřeba stíhaná okamžitou akcelerací. Charakteristickou Toyotu C-HR se čtvrtou generací hybridu zkrátka nemůžete přehlédnout.

Kompaktní japonský crossover překypuje extravagancí. Z divokého třídveřového konceptu vyrostlo stylové pětidveřové SUV jménem C-HR. Karoserie vystihuje trendy dnešní doby. Panely jsou plné dynamických linií. Vpředu zaujmou protáhlé hlavní LED lampy se sekvenčními blinkry, boční prolisy pomáhají snižovat aerodynamický odpor a díky netradičně umístěným klikám navozuje C-HR dojem moderního kupé.

Divoký designový jazyk exteriéru má odezvu i uvnitř. Tříramenný volant nabídne příjemný grip a pohodlné ovládání multimédií, palubního počítače nebo asistenčních systémů. Modře podsvícený přístrojový štít přišel o konvenční otáčkoměr. Ručička elektrofosilního ukazatele putuje od rekuperačního diagramu do výkonnostního pole.

O pohon předních kol se stará zážehová atmosférická osmnáctistovka naladěná na 98 koňských sil a 142 Nm točivého momentu. Řadovému čtyřválci přitakává malý elektromotor s výkonem 72 koní a silou 163 Nm. Obě pohonné jednotky poskytnout dohromady 122 koní při 5200 otáčkách za minutu. Počítače střídají oba pohony v závislosti na situaci. Elektromotor nastupuje do akce hlavně při rozjezdech nebo konstantních městských rychlostech. Ve stoupání, při zátěži nebo po sešlápnutí plynového pedálu na podlahu se obě pohonné jednotky spojí.

Pokračování testu najdete v zářijovém čísle SUV Magazínu.

 

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 119 posts and counting. See all posts by Jan Majurník