Hyundai v Koreji otestoval autonomní kamion, zvládl 40 kilometrů

Automobilka Hyundai úspěšně dokončila první dálniční jízdu s autonomně řízenou soupravou tahače a návěsu v Jižní Koreji. Nákladní vozidlo Hyundai Xcient ujelo přibližně 40 kilometrů na dálnici mezi městy Uiwang a Incheon, a to s velkým návěsem, který simuloval přepravu nákladu.

„Tato úspěšná ukázka dokazuje, že inovativní techniku autonomní jízdy lze použít k transformaci odvětví obchodní logistiky,“ řekl ředitel divize strategického výzkumu a vývoje užitkových vozidel Maik Ziegler.

Hyundai otestoval autonomní nákladní auto

Ukázkovou jízdu, která se uskutečnila 21. srpna, absolvovalo nákladní vozidlo s maximální celkovou hmotností 40 tun. Jeho výbava zahrnuje systém pro autonomní jízdu na úrovni 3, který ovládá řízení, zrychlování nebo zpomalování a manévrování v silniční dopravě bez zásahu řidiče. Řidič byl za jízdy přítomen v kabině, aby v případě potřeby převzal řízení.

„V této fázi je vozidlo v některých situacích ještě manuálně ovládáno řidičem. Myslím si však, že díky neustálému vylepšování této techniky brzy dosáhneme automatizace na úrovni 4,“ dodal Ziegler.

Vozidlo bylo vybaveno technikou, která udržuje vozidlo v jízdním pruhu a umožňuje změnu jízdního pruhu v běžném silničním provozu, detekuje přejíždění ostatních vpředu jedoucích vozidel z jednoho jízdního pruhu do druhého, řídí vozidlo při průjezdu tunely a v závislosti na dopravní situaci vozidlo zpomaluje, v případě potřeby až do úplného zastavení, nebo naopak zrychluje.

Zkušební trasa vedla po nejfrekventovanějším úseku směrem k přístavu Incheon, po němž přepravují díly nákladní vozidla společnosti Hyundai Glovis. Auto jelo devadesátikilometrovou rychlostí a testovací úsek zvládlo za jednu hodinu.

Hyundai plánuje uskutečnit v budoucnosti další testy techniky autonomního řízení v různých oblastech, jako je například Busan. Jihokorejská automobilka v současnosti investuje také do technologie jízdy v konvoji, kterou bude možné dále rozvinout použitím autonomních vozidel. Hyundai plánuje dokončení tohoto vývoje ve 20. letech 21. století. ​

Foto: Hyundai