Note Nismo S je dalším hybridním hot-hatchem od Nissanu

Bíločervený hybridní kompaktní hatchback dostal ke sportovnímu dresu silnější elektromotor, který v kombinaci se zastavěným tříválcem nabídne celkový výkon 136 koní. Zatímco u nás to Nissan s prodejem modelu Note vzdal, doma v Japonsku se těší velké oblibě.

Sportovní divize japonského Nissanu odhalila závodně laděný model Note e-Power Nismo S. K tříválcové dvanáctistovce se přidal elektromotor, který čerpá energii z miniaturní baterie s kapacitou 1,5 kWh. Celkový výkon posílené verze je 136 koní a dosahuje 320 Nm točivého momentu. Varianta S navazuje na standardní Note e-Power Nismo s výkonem 111 koní a točivým momentem 254 Nm, který byl představen v Japonsku už v roce 2016.

Nissan Note e-Power Nismo S sdílí stejné komponenty a odpružení se slabším modelem, nicméně dostal navíc programovatelný kontrolní modul, silnější elektromotor a vylepšený redukční systém. Karoserii zdobí sportovní paket s červenými akcenty, LED světla a loga Nismo S vpředu i vzadu.

Uvnitř se řidiči v Japonsku dočkali černo-červeného interiéru, sportovních anatomických sedadel a přepracovaného přístrojového štítu. Ovládací joystick automatické převodovky pochází z populárního elektromobilu Nissan Leaf.

Tah na Evropu nevyšel

Prodej fosilního modelu Note v Evropě Nissan ukončil, ve Spojených státech se nabízí pod označením Versa Note. Doma se Nissanu daří. Podle výrobce byl Note e-Power v první polovině letošního roku nejprodávanějším modelem své třídy na japonském trhu.

Hybridní modely prostorného kompaktu se do Evropy nedováží, technologii e-Power nasadí výrobce na začátku roku 2021 nejprve do modelů Infinity. Do roku 2022 chce strategický partner Renaultu prodat na globálním trhu jeden milion elektrifikovaných aut.

Foto: Nissan

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 123 posts and counting. See all posts by Jan Majurník