Honda CR-V s hybridním pohonem dorazí začátkem příštího roku

Japonská automobilka odhalila nové informace k chystanému hybridnímu pohonu pro model Honda CR-V. Výrobce zastavěl do auta speciální inovativní převodovku, o které tvrdí, že je lepší než běžně používané E-CVT. Na evropský trh se auto dostanete začátkem roku 2019.

Premiérová Honda CR-V se vůbec poprvé v Evropě nabízí také s hybridní technologií složené z dvoulitrového benzinového motoru i-VTEC a dvou elektromotorů. Celkový výkon hybridní soustavy je 184 koní a točivý moment 315 Nm.

Systém nevyužívá klasickou převodovku. Stálý převodový poměr zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí, díky kterému je přenos točivého momentu hladší. Zástupci značky tvrdí, že jejich inovativní převodovka je lepší než planetové převodovky E-CVT, na které sází například Toyota.

Třikrát jinak

Honda CR-V umí fungovat ve třech různých režimech, jde o:

elektrický pohon – čerpá energii z lithium-iontového akumulátoru pro elektromotor a pohon kol (zážehový motor je vypnutý),

hybridní pohon – zážehový motor pohání druhý motor/generátor, který dodává elektrickou energii pro elektromotor společně s akumulátorem,

motorový pohon – zamykací mechanismus spojky vytváří přímé propojení mezi zážehovým motorem a koly.

Při jízdě ve městě se k elektromotoru střídavě připojuje zážehový dvoulitr. V režimu hybridního pohonu se přebytečná energie odklání zpátky do baterií. Výrobce udává, že při středně rychlé jízdě pojede hybridní CR-V více než polovinu doby na elektrický pohon, kdežto při vyšší rychlosti bude elektrický pohon využívat zhruba po jednu třetinu doby.

Auto dostalo také informativní displej, který zrcadlí údaje o jízdě a hybridním pohonu. Přístroj signalizuje stav nabití akumulátoru, graficky znázorňuje aktuální tok energie i dobíjení systému.

Foto: Honda

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 118 posts and counting. See all posts by Jan Majurník