TEST: Lexus RX 450hL – Elektro s příchutí benzinu

Uvnitř to voní dřevem i kůží a hybridní pohon nabídne výkon 313 koní. Tohle je Lexus RX 450hL od šikovných inženýrů luxusní divize Toyoty. Jsou Japonci na sedmimístného obra z Kjúšú hrdí právem?

Design byl jedním z hlavních témat při navrhování prodlouženého sedmimístného Lexusu RX L. Inženýři natáhli karoserii o 110 milimetrů, kompletně přepracovali zadek a přebudovali elektricky ovládané páté dveře. Auto působí na pohled elegantně a zároveň dynamicky, ze zpracování je cítit pravé řemeslné umění.

Hybridní pohon modelu RX 450hL s výkonem 313 koní tvoří napříč uložený 3,5litrový benzinový šestiválec a dva elektromotory. Motor s vnitřním spalováním je spojen pomocí planetární převodovky s lineárně proměnným převodem s prvním generátorem, přičemž obě jednotky pohání přední nápravu. Druhý elektromotor posílá sílu na zadní nápravu.

Ačkoli je Lexus RX 450hL designovaný jako sportovní SUV, jde spíše o komfortní odhlučněné vesmírné plavidlo, nesoucí se na vlnách elektrifikovaného luxusu. To správné koření přináší silný atmosférický šestiválec, který vykouzlí úsměv na rtech i zarytému „petrolheadovi“.

Celý test najdete v novém SUV Magazínu.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 123 posts and counting. See all posts by Jan Majurník