Autonomní Jeep Grand Cherokee SRT v testovacím provozu

Dodavatel automobilových komponentů Magna vstoupil na pole autonomního řízení. Výrobce slibuje aplikovatelnost jejich systému v praxi na jakoukoli platformu, model, výbavu nebo druh auta. Aktuálně testuje Jeep Grand Cherokee SRT prošpikovaný radary, lidary a senzory. Jak funguje systém MAX4?

Autonomní Jeep v Německu

Nenápadný design

Vývoj autonomního řízení se dnes stává běžnou součástí každého výrobce aut. Automobilky se předhánějí a představují různé koncepty, o kterých vás pravidelně informujeme na našem webu Autoeco. MAX4 má předčit konkurenci v jeho nenápadnosti. Kupříkladu testovaný Jeep má skrytě instalované radary i lidary v náraznících a kamery ve zpětných zrcátkách.

Společnosti zabývající se vývojem autonomního řízení většinou zatím moc neřeší samotný design. Hyundai má na zimních olympijských hrách nasadit autonomní Hyudnai Ioniq, který na fotkách vypadá jako běžné auto. Podobně jako Magna Jeep.

Hyudai Ioniq s autonomním řízením

Od jedné do pěti

Výrobci Magna se nelíbí, že jsou autonomní auta viditelně poseta senzory, kamerami, lasery i radary, proto doufají, že jejich systém tento trend změní. Číslo čtyři v označení systému znamená úroveň autonomního řízení, které má MAX4 dosahovat.

Autonomní řízení pomalu přechází do praxe

V praxi to znamená, že auto bude umět řídit samo, ale stále budete mít k dispozici ovládací prvky pro manuální ovládání auta. Nejvyšší metou samočinného řízení je stupeň číslo 5 bez řidiče. Jak funguje, vysvětluje následující video.

Aktivace jedním stiskem

Systém Magna nemá zasahovat do prostoru pro posádku nebo náklad. Výrobce chce samotné ovládání udělat co nejjednodušší, aby řidič jednoduše stiskl příslušné tlačítko a auto přešlo do autonomního režimu, stejně jako při deaktivaci systému. K té dojde případně i při sešlápnutí pedálu brzdy. Detailního představení systému se dočkáme za pár dní na frankfurtském autosalonu. Ovšem stále není jasné, který výrobce (a zdali) tento systém zařadí do sériové produkce.

Senzor v nárazníku

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 47 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik