Formula E: kolotoč hvězd motorsportu

První ročník závodů elektrických formulí už korunoval svého šampiona. A nebylo to jméno neznámé. Titul světového šampiona pozvedl Nelson Piquet, potomek slavného otce.

Šampionát skončil posledním kolem seriálu v Londýně. Tam zvítězil sice Sam Bird ze stáje Virgin, ale titul si zajistil syn mistra světa formule 1 z let 1981, 1983 a 1987, když za sezonu nasbíral 144 mistrovských bodů.

Nelson Piquet

On se vůbec kolem elektrických formulí rojil bezpočet slavných jmen. Kromě Piqueta, kterému sezona vyšla nejlépe, dojel druhý (o jediný bod!) například Švýcar Sébastian Buemi (někdejší pilot F1 týmu Torro Rosso), jezdec týmu e.dams-Renault, který si připsal Pohár konstruktérů, v jehož vedení zase najdeme čtyřnásobného mistra světa F1 Alaina Prosta. Jeho syn Nicolas Prost pak dokončil prvý ročník na šesté příčce v celkovém hodnocení. A můžeme pokračovat dál – další slavné jméno ze světa F1 – Bruno Senna (synovec trojnásobného mistra F1) a opět dřívější pilot F1 dojel v týmu Mahindra Racing na desáté pozici celkově (tedy poslední). Z bývalých jezdců formule 1 musíme jmenovat také Lucase di Grassi (celkově třetí), Jérôme d’Ambrosia či Jean-Erica Vergne. Koneckonců ani jeden z pilotů prvního ročníku Formule E nebyl žádné ořezávátko… Však také samotný start seriálu byl impozantní – v prvních šesti závodech jsme moli vidět šest různých vítězů!

Pokud zapátráme v týmech, vyvstávají další a další celebrity – kromě Andrettiho třeba i Trulli…

Promotérovi seriálu se tak podařil husarský kousek, když pro krok do neznáma přesvědčil tenhle úžasný výkvět person motorsportu.

A motorsport to byl skutečný – jezdilo se s totožnou technikou – s monoposty Spark-Renault SRT01_E. Motorsport to byl navíc výrazně bližší širokému publiku – jelo se na deseti městských okruzích, protože zvuková kulisa tu je oproti klasickým monopostům téměř neškodná…

Vítězný tým v poháru konstruktérů

Šéf Renault Sport Technologies Patrice Ratti právě skončený ročník okomentoval: „Tahle sezona byla velmi úspěšná ze tří úhlů pohledu. Ten první je technický – se Sparkem jsme dosáhli bezprecedentní úrovně výkonu a spolehlivosti pro tento druh technologie. Druhý je sportovní – s týmem e.dams-Renault brilantně vedeným Alainem Prostem a Jean-Paulem Driotem jsme dosáhli na Pohár konstruktérů. A nakonec to byl obrovský úspěch pro promotérský tým Alejandra Agaga, šéfa Formule E, který nám připravil úžasný šampionát.“

Druhý ročník už je v přípravách a na jeho start se můžeme těšit na podzim, kdy odstartuje ePrix Pekingu. Oficiální testování před sezonou ovšem začíná už 10. srpna. A zajímavé to tedy bude – technická pravidla se otevírají úpravám jednotlivých týmů, máme se na co těšit!