Koncept Audi e-tron Sportback – Ve výrobě už za dva roky!

Ano, je to zatím jen koncept. Ale pozor! Audi chce mít tohle auto na trhu už za dva roky v sériové verzi. Už za rok by se mělo začít vyrábět civilnější Audi e-tron.

Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti AUDI AG, k záměru uvést nová elektrická Audi na trh říká: „V roce 2018 začneme vyrábět Audi e-tron – první elektromobil ve svém segmentu, vhodný pro každodenní provoz. S dojezdem více než 500 kilometrů a mimořádnými zážitky z elektrické jízdy se podle nás toto sportovní SUV stane v nadcházejícím desetiletí žádaným autem. A už v roce 2019 bude následovat emocemi nabitá varianta kupé v podobě sériové verze studie Audi e-tron Sportback, která svým designem bude na první pohled prozrazovat, že jde o elektromobil.“

Futuristicky pojatý interiér Audi e-tron Sportback

Není náhodou, že si ingolstadtská automobilka nechala uvedení této novinky na jarní autosalon do Šanghaje. Obří čínský trh je teď cílem většiny automobilek vyvíjejících auta na „baterky“.

Audi e-tron Sportback se řadí do segmentu C a má tedy velice blízko ke sportovně střiženému Audi A7. Jen deset centimetrů mu v délce chybí do pěti metrů a dva centimetry v šířce do dvou metrů.

Dojezd i výkon atakují pětistovkovou hranici

Čtyřdveřové grandturismo má čistě elektrický pohon o výkonu 320 kW (436 koní), krátkodobě dokonce 370 kW (504 k). Díky tomu dokáže zrychlit z klidu na stovku za čtyři a půl sekundy. Pohon všech kol zajišťují tři elektromotory. Jeden je umístěn na přední nápravě a dva vzadu. Kupé je tak typické quattro. Akumulátory s energetickou kapacitou 95 kWh umožní ujet přes pět set kilometrů na jedno nabití.

Štíhlé sportovní linie Audi e-tron Sportback

Kapalinou chlazené lithium-iontové akumulátory jsou uloženy mezi nápravami pod podlahou, což zaručuje nízké těžiště a vyvážené rozložení hmotnosti pro agilní jízdní vlastnosti v poměru 52:48 (vpředu/vzadu).  Akumulátory mohou být nabíjeny systémem kombinovaného nabíjení CCS se dvěma zásuvkami pro střídavý (AC) a stejnosměrný (DC) proud.

Jindřich Lasík

Celý profesní život se věnuje motorismu, první články společně s vlastními fotografiemi publikoval v sedmdesátých letech v časopisu Motoristická současnost. Velkou novinářskou školu získal v odborném měsíčníku Automobil pod vedením Ing. Milana Jozífa. Byl prvním šéfredaktorem časopisu Auto Tip, dva roky vydával časopis Autosport, patnáct let až do současnosti působí v časopisu OffROAD, dnes SUV magazín.

jindrich-lasik napsal 9 článků.Zobrazit všechny články autora: jindrich-lasik