Studie Volkswagen I.D. CROZZ – Dva v jednom

Zhruba před rokem Volkswagen oznámil svoji strategii na příští roky, podle které chce většinu svých aktivit směřovat k elektrifikaci aut. A první elektromobily, respektive prototypy jako I.D. nebo I.D.BUZZ , na sebe nenechaly dlouho čekat.

Interiér umožňuje variabilní uspořádání sedadel

Na nedávném autosalonu v Šanghaji byl představen poslední přírůstek této modelové řady – studie I.D.CROZZ. Jde o první elektromobil v kategorii CUV (Crossover Utility Vehicle), která kombinuje přednosti kupé a SUV (Sport Utility Vehicle).

S výkonem 225 kW a nejvyšší rychlostí 180 km/h ujede v kombinovaném cyklu EU až 500 kilometrů na jedno nabití akumulátorů. Ty se dají rychlonabíjením doplnit na 80 procent kapacity za půl hodiny. Pokud se řidič dotkne loga VW na volantu po dobu tří sekund, přejde prototyp do režimu autonomní jízdy I.D. Pilot, kdy auto samo dělá všechny úkony potřebné k bezpečnému řízení.

Auto jako chytrý telefon

Všechny ovládací prvky jsou digitální

Studii bychom mohli klidně označit za chytrý telefon na kolech. Všechny ovládací a zobrazovací prvky jsou digitální a informace promítány do zorného pole řidiče. Řadu funkcí je možné  ovládat gesty, například aktivaci nových světelných žaluzií v průsvitném panoramatickém střešním okně.

Světlomety LED pro denní svícení ve tvaru písmene C a adaptivní světlomety LED suplují  na přídi jakési elektronické, pohyblivé „oči“. (funkce interaktivního bodového světla) V režimu I.D. Pilot komunikují tyto „oči“ s ostatními účastníky silničního provozu.

Přestože má I.D. CROZZ kompaktnější rozměry než například Volkswagen Tiguan L, resp. Tiguan Allspace, uvnitř nabízí stejně velkorysý prostor.

Jindřich Lasík

Celý profesní život se věnuje motorismu, první články společně s vlastními fotografiemi publikoval v sedmdesátých letech v časopisu Motoristická současnost. Velkou novinářskou školu získal v odborném měsíčníku Automobil pod vedením Ing. Milana Jozífa. Byl prvním šéfredaktorem časopisu Auto Tip, dva roky vydával časopis Autosport, patnáct let až do současnosti působí v časopisu OffROAD, dnes SUV magazín.

jindrich-lasik napsal 9 článků.Zobrazit všechny články autora: jindrich-lasik