Na jihu Čech odstartovala New Energies Rallye Český Krumlov

Ve čtvrtek byl v Táboře a rakouském Rainbachu im Mühlkreis, nedaleko Freistadtu, zahájen hvězdicovou jízdou šestý ročník New Energies Rallye Český Krumlov. Ekologická soutěž je už podruhé součástí Mistrovství světa FIA Electric and New Energy Championship.

Cíl byl v podvečer v Českém Krumlově, odkud se v pátek i v sobotu vydají posádky na dvanáct testů pravidelnosti.  Zvítězí posádka s nejmenší odchylkou od stanoveného rychlostního průměru.

„Přípravě trasy jsme věnovali velkou pozornost. Nejenže chceme prověřit schopnost spolupráce mezi jezdcem a spolujezdcem prostřednictvím ukrytých fotobuněk měřících čas. Zaměříme se na řidičské schopnosti a dobrou orientaci. Pro posádky jsme oproti loňsku připravili víc než dvojnásobnou délku testů vedoucích po trati současných nebo bývalých rychlostních zkoušek Rallye Český Krumlov. Během pátku a soboty ujedou celkem přes 300 kilometrů, z toho víc než polovina bude měřena na desetinu sekundy přesně,“ říká ředitel soutěže Pavel Kacerovský.

Letošní šampionát je určen jen pro elektromobily, hybridy a auta na vodík

Favoritem mezi čtrnácti přihlášenými posádkami je francouzsko-italská dvojice Artur Prusak a Guido Guerrini s Nissanem Leaf, ale o pódiové umístění budou bojovat i španělská posádka Jesus Echave – Juanan Delgado (BMW i3) nebo Italové Walter Fuzzy Kofler s Francem Gaionim (Tesla S900).

Stejně jako v minulých letech ČK motorsport a ÚAMK pořádají mezinárodní „eko rallye“ souběžně s klasickou Rallye Český Krumlov. „Organizačně je tato varianta náročná, pokud ale chceme propagovat budoucnost motorismu, musíme využít početné divácké kulisy, kterou každoročně českokrumlovská rallye má,“ vysvětluje Pavel Kacerovský.

Mistrovství světa FIA Electric and New Energy Championship je vypsáno výhradně pro vozidla s elektrickým pohonem. Jedenáctidílný seriál e-rallye pravidelnosti se kromě České republiky pojede ještě v Itálii, Slovinsku, Španělsku, Rakousku, Bulharsku, Německu, San Marinu, Řecku, Monaku a Švýcarsku. Body získají jen majitelé elektromobilů, hybridů a aut vybavených palivovými články.

Soutěže se ale účastní i majitelé aut na CNG a LPG, případně s dalšími druhy pohonu, pro které vypsal pořadatel národní ÚAMK Regularity Trophy. Mohou tak absolvovat plnohodnotnou soutěž, ale nebudou hodnoceni v mistrovství světa. Do této kategorie se přihlásilo 24 posádek.

Jindřich Lasík

Celý profesní život se věnuje motorismu, první články společně s vlastními fotografiemi publikoval v sedmdesátých letech v časopisu Motoristická současnost. Velkou novinářskou školu získal v odborném měsíčníku Automobil pod vedením Ing. Milana Jozífa. Byl prvním šéfredaktorem časopisu Auto Tip, dva roky vydával časopis Autosport, patnáct let až do současnosti působí v časopisu OffROAD, dnes SUV magazín.

jindrich-lasik napsal 9 článků.Zobrazit všechny články autora: jindrich-lasik