Tesla uvažuje o výstavbě nové továrny pro Model Y

Americký výrobce elektrických aut Tesla Inc. se zabývá možností vybudovat novou továrnu, ve které by se montoval nový Model Y. Jde o menší crossover, jehož vstup na trh je plánován na konec roku 2019.

Tesla Model Y

Automobilka by se tak mohla vyhnout problémům se zpožďováním dodávek objednaných vozů, se kterým se už několikrát potýkala. Informaci sdělil akcionářům generální ředitel Tesly Elon Musk. Tesla má v současnosti jediný závod na výrobu aut v kalifornském Fremontu. Společnost ho převzala od japonské Toyoty v roce 2010 za v přepočtu téměř miliardu korun. Mimochodem, továrna předtím vyhořela.

Podle Muska už ale jeho kapacita přestává stačit. Montují se tam sportovní Model S, crossover Model X a připravuje se na výrobu novinkového Modelu 3. „Ypsilon už není možné dělat ve Fremontu. Bude to muset být někde jinde,“ uvědomuje si Musk. Model Y bude postaven na vlastní platformě a podle Muska by o něj nakonec mohl být větší zájem než o Model 3.

Už brzy výroba Modelu 3

Tesla Model 3

Tesla plánuje v červenci rozjet výrobu Modelu 3. „Koncem září chceme představit elektrické nákladní auto,“ avizuje Musk. Jeho prohlášení o novém závodě pro Model Y je dalším důkazem obrovských ambicí, které budou znamenat další tlak na rozpočet Tesly. Firma odhaduje, že její gigazávod na baterie, který staví v Nevadě, by mohl stát až pět miliard amerických dolarů. (117 miliard korun) Podle Muska by do budoucna mohla Tesla postavit nejméně deset takových gigatováren.

Tesla nejhodnotnější automobilkou v USA

Tesla se v letošním roce podle tržní kapitalizace stala nejhodnotnější automobilkou ve Spojených státech. K růstu akcií pomohlo očekávání vysoké poptávky po Modelu 3, který má být cenově dostupnější než předchozí modely.

 

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

jan-riha napsal 46 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-riha