Deutsche Post a Ford mají novou společnou elektrododávku

Dceřiná společnost Deutsche Post s názvem StreetScooter GmbH a Ford-Werke GmbH budou od července společně vyrábět středně velké dodávky s elektrickým pohonem.

Deutsche Post se v segmentu menších dodávek už zapsala bezemisním modelem StreetScooter. Teď obě partnerské strany spolupracují na větším autě. Jeho technickým základem bude šasi Fordu Transit. Dodávka bude mít elektropohon a speciální karoserií zkonstruovanou podle specifikace Deutsche Post a DHL Paket.

„Považuji toto partnerství za další důležitou vzpruhu pro elektromobilitu v Německu,“ řekl Jürgen Gerdes, člen představenstva Deutsche Post AG. „Tento krok potvrzuje skutečnost, že Deutsche Post je inovačním lídrem. Uleví městům a zvýší lidem kvalitu života. I nadále budeme směřovat ke zcela čisté logistice s neutrální uhlíkovou stopou!“

Dva a půl tisíce elektrododávek za rok a půl

Zahájení výroby je naplánováno už na červenec tohoto roku. Do konce roku 2018 vstoupí do rozvážkových služeb Deutsche Post DHL Group nejméně 2 500 vozů tohoto typu. Společný projekt se tedy stane největším výrobcem elektrických dodávek střední velikosti v Evropě.

„Elektromobilita a inovativní dopravní řešení pro městské oblasti jsou pro nás v současné době, kdy se transformujeme tak, abychom obstáli před výzvami budoucnosti, stěžejní,“ řekl Steven Armstrong, viceprezident Ford Motor Company a prezident pro Evropu, Střední Východ a Afriku. „Toto partnerství dokonale zúročuje naše silné stránky coby evropského lídra v segmentu užitkových automobilů. Ve společnostech StreetScooter a Deutsche Post DHL Group máme nesmírně kompetentního partnera s celosvětovou působností.“

Kromě vybudování nové montážní linky se také významně rozšíří výroba modelů StreetScooter. Celkem by jich na několika místech na západě Německa mělo vznikat 20 tisíc ročně! Deutsche Post aktuálně využívá už dva a půl tisíce těchto vozů a zájem postupně projevují i další odběratelé.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

jan-riha napsal 46 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-riha