Elektrický Aston Martin hlásí zpoždění

Na rozrůstajícím se poli elektrických aut na sebe strhla pozornost malá britská automobilka, zabývající se výrobou drahých sportovních vozidel. Mimo jiné je také hlavním dodavatelem aut pro legendárního filmového agenta 007 Jamese Bonda. Rodinu Aston Martin rozšíří vlastní elektromobil, ovšem nejdřív až v roce 2019

Nový partner

Normálně se sem vejde motor V12

Svůj podíl na vzniku tohoto auta nese generální ředitel společnosti Andy Palmer, který v minulosti vedl vývojové oddělení Nissanu v době představení modelu LEAF. Tehdy měl ambiciózní plány v oblasti elektromobilů, které ovšem nebyly nikdy realizovány, proto se vrátil do své rodné Anglie jako generální ředitel automobilky Aston Martin. Výrobce záhy oznámil plány na sériovou produkci luxusního elektrického sedanu RapidE a ukázal koncept sportovního Crossoveru DBX s pohonem všech kol. Luxusní elektrosedan vyvíjený s čínskou společností Le Eco měl jít do výroby příští rok, ovšem teď byl celý projekt odložen až na rok 2019. Důvodem zásadního odkladu bylo nahrazení vývojového partnera. Williams Engineering převzal místo po Le Eco, s jejichž spolehlivostí měli Britové problém.

Technologie F1

Aston Martin Rapide

Ačkoli byl RapidE odhalen už v roce 2015, oznámený posun umožnil týmu Williams stát se hlavním vývojářem. Inženýři z Williams Advanced Engineering spolupracují s oddělením Williams F1 a mají bohaté zkušenosti s elektrickým pohonem i účinnými bateriemi v oblasti motorsportu. Samotný model by měl vycházet z konceptu Aston Martin RapidE AMR, který jste mohli spatřit v březnu na ženevském autosalonu. Generální ředitel Andy Palmer poodhalil výkonové parametry čítající 800 koňských sil, dojezd 320 km a omezený počet vyrobených kusů (155). Zanedlouho automobilka spustí předobjednávky, takže pokud máte zhruba 5 750 000 Kč a nevíte, jak je utratit, máme pro vás řešení.

 

Auto bude vyvíjeno se společností Williams

Faradayova budoucnost?

Čínský technologický gigant Le Eco zůstal v projektu jen 18 měsíců a plánoval využít vyvinuté technologie k vlastní výrobě elektrického sportovního auta Faraday Future. V letech 2016 a 2017 se firma prezentovala na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas, ovšem nakonec celou akci pozastavily finanční problémy. Velkolepé plány na postavení výrobního závodu mimo Las Vegas tedy putovaly dočasně k ledu. Nevadští úředníci byli k Číňanům skeptičtí, protože je nedokázali přesvědčit o svých finančních možnostech. Společnost Le Eco od té doby omezila investice do elektrosporťáku Faraday Future, což znamenalo drasticky snížit počty zaměstnanců a současně se snažit získat stovky milionů dolarů od investorů. Případné získané finanční prostředky by putovaly do znovuzahájení vývoje nového luxusního elektrického modelu Faraday Future 91, který Le Eco představil letos v lednu na veletrhu CES.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 23 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik