Čínský elektrosedan vyhrál závod do vrchu

Automobilka Faraday Future se aktuálně potácí v krizi.  V lednu sice odhalila elektrický luxusní sedan FF 91, který měl být vážným soupeřem pro Tesly, ovšem prozatím nemá společnost ani továrnu. Na sportovním poli ale Číňané zabodovali, když stanovili nový rekord v závodu do vrchu.

Prototyp FF91

Pokořitel Tesly

Americký Pikes Peak pokořil testovací pilot a zároveň hlavní vývojový inženýr za 11 minut a 28 vteřin. Samotná účast na závodě sloužila k vývojářským účelům, prohlásil vítěz. Později se automobilka nechala slyšet, že při testování byla odhalena slabá místa v oblasti relé bateriových bloků a těsnění systému. Dosavadní prvenství držela americká Tesla Motors s lehce upraveným Modelem S, nicméně FF91 byl rychlejší o víc než 20 vteřin.

Výkon přes 1000 koní

FF91

Faraday Future cílí se sedanem FF91 na elektromobilní trh, ovšem nasazené vozidlo bylo upravené pro závody. Výrobce dovnitř namontoval ochrannou klec a kompletně odstranil luxusní interiér kvůli snížení hmotnosti. Jestliže se dostane FF91 do sériové výroby, ujetá vzdálenost na jedno nabití by měla být přes 480 km. Pohonné ústrojí zase slibuje úctyhodný výkon 780 kW (1050 koní).

Škrty v rozpočtu

Radost z rekordu kalí finanční problémy společnosti Le Eco. Po tom, co ji Angličané vyšachovali z projektu Aston Martin RapidE a nevadští úředníci nepovolili stavbu obří továrny, musela firma zásadně snížit náklady. Minulý rok čínský miliardář Jia Yueting připustil, že Faraday Future odčerpala veškerý kapitál z jím vlastněné společnosti Le Eco. Smělé plány na vybudování výrobního závodu o rozloze 278 tisíc metrů čtverečních se změnily na pouhých 60 tisíc metrů čtverečních. Teď už víme, že se slibované otevření továrny s původní plánovanou investicí jedné miliardy amerických dolarů ke konci letošního roku neuskuteční. Kromě toho, prvotní zprávy mluvily o sedmi nových modelech, dnes jsou to jen dva.

1050 koní zní velice lákavě

Nejistá budoucnost

Vyhlídky do budoucna nejsou růžové, na druhou stranu se teď ale může automobilka radovat z vítězství na Pikes Peak. Tento proslulý závod je velice náročný a prototyp FF91 ho zvládl na jedničku. Auto soutěžilo v kategorii exhibičních vozidel, která slouží k praktické ukázce technologického vývoje v oblasti motorsportu. A pokud máte čas, můžete se vžít do role pilota a celý záznam shlédnout na videu.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 47 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik