Skoro polovina elektromobilů by mohla pocházet z Číny

Americká výzkumná společnosti AlixPartners odhaduje, že čínské automobilky by do roku 2020 mohly vyrábět téměř polovinu z víc než stovky nových modelů elektrických aut, která budou do té doby na trhu.

Elektromobilita je budocnost

Argumenty pro tyto závěry se opírají o fakt, že se Čína kvůli ochraně životního prostředí snaží urychlit přechod od aut se spalovacím motorem k autům poháněným bateriemi. Kromě toho má nejlidnatější země světa cíl, aby do roku 2021 vyráběla dvě třetiny světové kapacity lithium-iontových baterií.  Proto masivně investuje do podpory prodeje domácích značek elektrických vozů.

Čínský automobilový trh je největší na světě. Čínské automobilky mají teď na celkovém prodeji elektromobilů v Číně podíl 96 procent. Celkový prodej ale zůstává na poměry země nízký. Loni se tam prodalo 350 tisíc elektrických aut, tedy necelá dvě procenta celkového prodeje.

Nabíjení elektromobilu

Výrobní náklady na baterie elektromobilů by se do roku 2025 mohly vyrovnat nákladům na výrobu spalovacích motorů, odhaduje AlixPartners. „Nižší náklady na baterie by pak mohly zvýšit zájem spotřebitelů. Důležité k tomu, aby zákazníci tato auta přijali, budou i další faktory, jako například výrazné snížení času na dobití elektromobilu,“ připomněl místopředseda společnosti John Hoffecker.

AlixPartners také odhaduje, že spousta z téměř padesáti společností, které vyvíjejí vozy s autonomním řízením, konkurenční boj nakonec nevydrží. „Není možné uvěřit, že tady bude padesát úspěšných firem vyrábějících samořiditelná auta,“ dodal za společnost AlixPartners Hoffecker.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

jan-riha napsal 49 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-riha