Porsche plánuje vstup do ekologické Formule E

Porsche vstoupí v roce 2019 do Formule E s vlastním továrním týmem. Kvůli tomu po letošní sezóně ukončí účast v kategorii LMP1 v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech typu Le Mans. V tomto šampionátu ale nasadí závodní vůz 911 RSR v kategorii GT.  

Nové směřování v motoristickém sportu vychází ze Strategie Porsche 2025, která sází mimo jiné na kombinaci vozů kategorie GT a plně elektrických sportovních vozů, jako je například první silniční elektromobil od Porsche Mission E.

Koncept elektromobilu Porsche Mission E

„Vstup do Formule E a úspěšné působení v ní jsou logickými důsledky vývoje našeho modelu Mission E. Formule E je pro nás atraktivní díky rostoucí svobodě v oblasti vývoje,“ říká Michael Steiner, člen představenstva společnosti Porsche AG, zodpovědný za vývoj. „Porsche sází na alternativní a inovativní koncepty pohonu. Formule E je pro nás vrcholným konkurenčním prostředím, ve kterém můžeme urychlovat vývoj vysokovýkonných vozidel z hlediska ochrany životního prostředí, hospodárnosti a trvalé udržitelnosti.“ Už letos podnikne Porsche první kroky k vývoji vlastního závodního monopostu Formule E.

Vytrvalostní hybridy končí, GT posílí

Porsche 911 RSR

Porsche zároveň posílí svou účast v kategorii GT. „Rozmanitost výrobců a kvalita obou závodních seriálů pro sportovní vozy nás přiměly upevnit naše angažmá a soustředit síly na nasazení závodního vozu 911 RSR,“ říká Steiner. „Chceme být jedničkou. Za tím účelem musíme odpovídajícím způsobem investovat.“  Porsche opustí kategorii LMP1 po čtyřech mimořádně úspěšných letech, třech vítězstvích v řadě v závodě 24 hodin Le Mans a po dvou titulech mistra světa v hodnoceních týmů a jezdců v letech 2015 a 2016. V letošním roce chce ale tovární tým z Weissachu ještě jednou oba tituly obhájit.

Fritz Enzinger, vedoucí programu LMP1 a hlavní postava v návratu značky Porsche do vrcholového motoristického sportu v roce 2014, k tomu říká: „Bylo pro nás velkou výzvou vybudovat od nuly tým pro Le Mans. V průběhu let se nám podařilo jeho členy stmelit tak, aby tvořili mimořádně úspěšný, kompetentní kolektiv. Na tento základ spoléháme. Jsem si jistý, že ve Formuli E se budeme schopni držet na vysoké úrovni. Vstupu do Formule E hledíme vstříc s patřičnou dávkou sebedůvěry a očekávání.“

Tým i jezdci Porsche zůstanou v původním složení

Tým Porsche

Porsche svůj úspěšný tým LMP1 kompletně zachová. To platí i pro tovární jezdce. Kromě startů v ostatních závodních seriálech a intenzivních příprav na Formuli E teď tým zvažuje další možnosti jejich nasazení a vývojové úkoly.

Formule E je prvním závodním seriálem na světě pro vozy s čistě elektrickým pohonem. První závod se jel 13. září 2014. Pořádající Mezinárodní automobilová federace FIA, která organizuje také Formuli 1, tak chce podpořit elektrickou mobilitu a nadchnout pro motoristický sport víc mladých lidí. Na rozdíl od ostatních seriálů začíná sezona na podzim a končí v létě. Závody se konají na speciálně navržených okruzích v ulicích center metropolí. Sport tak přichází za diváky – a nikoli naopak. Seriál vychází z myšlenky, podle které elektrická mobilita sehraje důležitou roli v budoucí mobilitě především v městském prostředí.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

jan-riha napsal 49 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-riha