Porsche uvedlo do provozu prototyp 350 kW nabíječky

Porsche má velké plány v oblasti rychlých dobíjecích stanic, což stvrdilo prvním důležitým krokem. V nových kancelářských prostorech v Berlíně (Adlershof) nechal německý automobilový výrobce nainstalovat prototyp nabíječky pro elektromobily s výkonem 350 kW a napětím 800 Voltů. Tato nová technologie rychlodobíjení nemá v dnešní době konkurenci. 

Mission E byla představena v roce 2015

Pylony budoucnosti

Moderní rychlé nabíječky operují v rozsahu 50 kW, Porsche chce hromadně vybudovat 350 kW dobíjecí stanice na konci této dekády společně s hotovým modelem Porsche Mission E. Samotná stanice čerpá energii ze solárních panelů, umístěných na 25 metrů vysoké kancelářské budově s celkovou kapacitou 7 776 fotovoltaických článků. Automobilka tvrdí, že pylon bude schopen vyprodukovat 30 000 kWh za rok, čímž pokryje odběr elektrické energie nových kanceláří i elektromobilů.

Nabíjecí pylon

Nejrychlejší nabíjení

Na chlazení inženýři nasadili experimentální chlazení kapalinou. Dokonce i samotný nabíjecí kabel je ochlazován, protože dokáže dodat 100 kWh za 15 minut. Teoreticky tak aktuální Nissan Leaf nabijete za 4,5 minuty. Rubem nabíjení je cena, Porsche přiznává relativně vysoké investice do tohoto projektu. Plány automobilky tíhnou k vybudování CCS dobíjecích věží po Evropě a úderem roku 2020 mít hotovou kompletní infrastrukturu nabíjení.

Kompenzace „Dieselgate“

Ve Spojených státech přišel požadavek na Volkswagen Group k investici dvou miliard amerických dolarů během deseti let na rozvíjení sítí nabíječek i automobilů s nulovými emisemi, jako reakce na emisní dieselový skandál. Nabíjecí konektor CCS je standardizován všemi německými výrobci i americkou Teslou. V praxi to znamená, že vývojový pokrok může být globálně přijat a nové stanice využívány také ostatními majiteli elektromobilů, nejenom vlastníky připravovaného Porsche Mission E.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 23 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik