Infinity Prototype 9 – sen o minulosti

Když si vybavíte luxusní divizi Nissanu, rozhodně vás nenapadne spojit si značku Infinity se slovem retro.  O to větší bylo překvapení, když automobilka ukázala světu Grand Prix retro závodní elektromobil. Představujeme vám návrat do 30. let v podobě Prototype 9.

Retro odkaz

Zpátky do třicátých let

Představte si, že je rok 1936 a vy jste japonský inženýr s vášní pro letadla i rychlá auta a najednou kolem vás prosviští stříbrný šíp Merdeces-Benz W25. V Infinity tuhle myšlenku převedli na zajímavý Prototype 9. Vpředu můžete auto identifikovat pomocí masivní masky chladiče a loga výrobce na kapotě. Design celého elektromobilu se nese v duchu závodních speciálů třicátých let, včetně ručně zpracovaných karosářských dílů a pletených 19“ litých kol.

Aerodynamická zadní část

Co když…?

Projekt začal otázkami od amerického marketingového týmu Infinity na šéfdesignéra Alfonsa Albaise. „Představte si, že jste někde na japonském venkově a narazili jste na auto ukryté ve stodole, ukryté po celá desetiletí. Jak vypadá? Může se připojit k dnešním produkčním vozům?“. Marketingový tým očekával náčrtek, virtuální zpracování nebo v nejlepším případě hliněný model, jenže Alfonso přišel rovnou s prototypem. Na Prototype 9 pracovali „takumi“, elitní dělníci Nissanu. Tito nejlepší pracovníci se podílejí například na výrobě GT-R. Celkem se vývoji věnovala tři největší oddělení mateřské automobilky.

Garance zábavy

O pohon se stará stejné ústrojí jako v Nissanu Leaf. Elektromotor umístěný vzadu pohání zadní kola, na která posílá výkon 148 koní a točivý moment 320 Nm. Zrychlení z nuly na sto zvládá retro elektromobil pod 5,5 vteřiny, přičemž maximální rychlost inženýři elektronicky omezili na 168 km/h, bez omezovače by auto mohlo teoreticky dosáhnout maximální rychlosti 208 km/h. Pod řidičem jsou umístěny akumulátory s celkovou kapacitou 30 kWh, jejich energie vystačí na dvacet minut ostré jízdy na okruhu. Ačkoli nejsou v dnešní době tato čísla nikterak oslnivá, tohle auto dává najevo, že vás prostě bude bavit.

Skrytá moderna

Ačkoli Prototype 9 působí staromódně a zastarale, maskuje tím vyspělý hardware. Brzdy vypadají jako bubnové, ale ve skutečnosti jsou kotoučové. Rotační klapky na nápravách řídí počítač elektronicky a jednolitou kapotu opracovali dva speciální roboti. Projekt Prototype 9 byl také teambuildingovou akcí, ukazující, že i korporace věnující se vývoji autonomního řízení a moderních technologií, dokáže předvést umění tradiční řemeslné výroby. Infinity popisuje auto jako vášnivé, stvořené pro zábavu a umění řízení. Navzdory tomu, že jednoduchý a kompaktní elektrický pohon není přijímán automobilovými nadšenci. Ti stále věří, že jejich vášeň může být poháněna pouze motorem s vnitřním spalováním.

Auto slibuje porci zábavy

Všechno je jinak

Vytvoření původního elektrického závoďáku se starodávným odpružením a retro pneumatikami se může zdát v 21. století téměř nesmyslné. Infinity ale oponuje, že právě to je hlavním mottem Prototypu 9. Všichni sní o budoucnosti, ale v Infinity tentokrát snili o minulosti.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 47 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik