Řadu BMW i3 rozšíří sportovní elektromobil i3s

Ačkoli oficiální představení modernizované i3 má BMW naplánované na frankfurtský autosalon, my jsme získali aktuální informace už nyní. Kapacita baterií zůstane stejná, ale přibude nový model i3s. Sportovně pojatý elektromobil bude mít přepracované zavěšení a sportovní jízdní režim. Všechny nové i3 dostanou do standardu LED světa, nové uživatelské rozhraní, barvy a výbavy.

BMW i3s

Nižší, širší, agresivnější

Nárazníky i3s byly navrženy v agresivnějším stylu, přepracované zavěšení poslalo auto k zemi o 10 milimetrů a rozchod náprav byl konstruktéry rozšířen o 40 milimetrů. Kromě sportovního designu si budete moci dovnitř objednat modré bezpečností pásy, které se poprvé objevily u hybridního BMW i8. Drobný doping dostane i elektromotor sportovní varianty, která svému řidiči naservíruje 184 koní a 270 Nm, oproti standardním 170 koním a 250 Nm.

Rychlejší a rychlejší

Navýšení výkonu vyřešili inženýři softwarovou úpravou, která je při maximálním zápřahu o 40 % účinnější než klasické nastavení. Do portfolia jízdních režimů „eska“ přibude režim Sport, doplní tak aktuální jízdní nastavení Comfort, Eco Pro a Eco Pro +. Všechny módy upravují odezvu na plyn a citlivost řízení. BMW i3s má být oproti původnímu modelu rychlejší z nuly na sto o 0,4 vteřiny. V praxi tedy Sport potřebuje 6,9 vteřiny, zatímco standardní i3 7,3 vteřin. Rychlejší bratr zvládne maximální rychlost 160 km/h, oproti původním 150 km/h.

Delší dojezd díky dvouválci

Maximální dojezd BMW i3 je papírově na 300 km, i3s zaostává o 20 km, teoreticky by tedy mohla sportovní verze v nejoptimálnějších podmínkách ujet 280 km na jedno nabití. Obě varianty budete moci mít s benzínovým dvouválcem o výkonu 38 koní a bezmála osmilitrovou nádrží. Spalovací motor pomáhá udržovat napětí a dobíjet baterie, čímž prodlužuje maximální dojezd.

BMW i3 má oproti Sportu delší dojezd

Intuitivní ovládání

Infosystém dostane aktualizaci na verzi 6.0 a dle informací od BMW bude více intuitivní. Kromě standardních asistentů, jakými jsou adaptivní tempomat, systém prevence čelního střetu, detekce chodců a automatické parkování, můžete nově dávat autu hlasové pokyny. Navigační systém má v sobě zabudovanou také mapu nabíjecích stanic.

Ve Spojených státech používá elektrické BMW databázi pouličního parkovacího informačního systému, který umí ukázat dostupná parkovací místa v hlavních amerických městech. V praxi využívá historická a aktuální data k tomu, aby vám pomohl v dané oblasti zaparkovat.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 47 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik