Elektrický tahač Tesla Semi předstižen konkurencí

Amerika je v šoku. Firma Cummins, známá hlavně jako výrobce naftových motorů, představila elektrický tahač pro přepravu nákladů s hmotností do 22 tun na kratší vzdálenosti. Předběhla tak americkou Teslu a její tahač Semi.

Ředitel firmy Cummins Thomas Linebarger představuje AEOS

Generální ředitel Thomas Linebarger se pochlubil tahačem nazvaným AEOS, který má akumulátor s kapacitou 140kWh, s nímž má zvládnout na jedno nabití 100 mil, tedy 161 kilometrů. Zajímavé je, že dobití baterie do plné kapacity nemá trvat více než hodinu. Do roku 2020 chce firma zkrátit nabíjení na třetinu.

 

 

Bude i verze s diesely pro delší dojezd

Cummins AEOS má aerodynamické tvary

 

Varianta elektrického tahače s prodlouženým dojezdem na 300 mil (483 km) bude využívat motory Cummins B4.5 (200 koní) nebo B6.7 (326 k), které budou pouze přeměňovat energii z nafty na elektřinu pro dobíjení akumulátorů. Tento AEOS bude mít v porovnání s běžným naftovým tahačem jen poloviční emise.

 

 

AEOS pro Cummnis na objednávku

Podle časopisu Forbes bude Cummins vyrábět jen elektrické pohony a motorgenerátory. Samotný tahač bude montovat někdo jiný. Kdo to bude, zatím není známo. Zveřejněn nebyl ani dodavatel baterií. Firma už ale oznámila, že prodej tahače AEOS zahájí v roce 2019. To by mohla být voda na mlýn pro Teslu, která má svůj tahač SEMI představit už tento měsíc. Start prodeje by teoreticky mohla stihnout dřív.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

jan-riha napsal 46 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-riha