Solární elektrický obytňák e.home má panely skoro všude

Německá společnost Dethleffs představila prototyp unikátního obytného auta e.home. Už název napovídá, že jde o čistě elektrické obytné auto, které je pokryté solárními panely. Inteligentní elektromobilita se tak rozšiřuje i mezi karavany.

Výkon elektromotoru je 80 kW

S výbavou klesá dojezd

Elektromobily začínají být standardizovanými dopravními prostředky napříč třídami i druhy aut. Zareagovala na to i německá společnost Dethleffs, která se specializuje na karavany. Představila zajímavý prototyp e.home. Karoserii pokrývá 31 m² solárních panelů dodávajících energii pohonnému ústrojí. Elektromotor o výkonu 80 kW (107 koní) může být spárován s různými typy baterií. Maximální dojezd konceptu podle nového evropského cyklu je 278 km. V plném naložení kempovací výbavou klesá dojezd na necelých 165 kilometrů.

Karoserii pokrývají panely

Infračervená izolace

Baterie by měla vydržet 1500 nabití. To znamená zhruba 255 000 kilometrů životnosti. Solární panely mohou dobít akumulátory až 3 kWh. Výrobce se zaměřil na energetickou hospodárnost také uvnitř. Infračervené panely v podlaze, ve stěnách i nábytku pomáhají efektivně udržovat příjemnou teplotu. Fyzicky neohřívají vzduch, ale fungují jako izolace. Nábytek a ostatní povrchy jsou vyrobeny z luxusních materiálů. Ve výbavě nechybí kuchyň, koupelna, televize a ložnice se závěsy.

Kontrola přes mobil

Dethleffs e.home nabídne uživateli monitorovací systém Mobileye. Ten přináší asistenty pro řidiče a smartphone aplikaci pro dálkovou kontrolu CampConnect. Firma, která koncept e.home představila v Düsseldorfu na výstavě Caravan Salon, zatím neupřesnila, kdy by se novinka mohla dočkat sériové produkce.

Koncept e.home

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 47 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik