Autosalon Frankfurt 2017: Volkswagen bude lídrem elektrifikace aut

V předvečer frankfurtského světového autosalonu koncern Volkswagen oznámil ofenzivu elektrifikovaných aut. Do roku 2025 na trh uvede osmdesát nových elektromobilů a hybridů!

Šéf VW Matthias Müller oznamuje elektrickou ofenzívu

Na pódium před stovky novinářů z celého světa přijel předseda představenstva koncernu VW Matthias Müller v autonomním elektromobilu bez volantu nazvaném Cedric. Šéf největší evropské automobilky vidí budoucnost značky v elektrifikaci. Skupina, do které patří i česká automobilka Škoda, plánuje mít do roku 2030 elektrický pohon v každé modelové řadě napříč koncernovými značkami.

V roce 2025 má koncern nabízet padesátku elektromobilů a třicítku plug-in hybridů kombinujících spalovací motor s elektromotorem. Elektrický pohon v tu dobu bude mít každý čtvrtý vyrobený vůz koncernu, což bude znamenat gigantické výrobní číslo tří miliónů elektrifikovaných aut ročně.

Volkswagwen I.D. CROZZ II

Takové plány znamenají obrovské investice. Volkswagen na elektrifikaci pustí do roku 2030 přes 20 miliard eur, tedy víc než 520 miliard korun. Investice se týkají dvou nových platforem pro elektrické vozy, úprav závodů pro elektrický program, výdajů do dobíjecích stanic. Značnou sumu ukousne i vývoj baterií.

Volkswagen vypočítal, že jeho elektrifikovaná automobilová flotila bude v roce 2025 potřebovat roční kapacitu baterií přes 150 gigawatthodin. Proto bude muset zprovoznit čtyři obrovské továrny na výrobu akumulátorů. Vyrábět by se měly v Evropě, Číně i USA. Investice přijde VW na 50 miliard eur (1,3 bilionu korun).

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

jan-riha napsal 46 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-riha