Autosalon Frankfurt 2017: Elektromobil Škoda Vision E se mění ze studie v produkční auto

Hlavním hrdinou stánku Škoda na autosalonu Frankfurt není nové SUV Karoq, ale studie Vision E. Škodovka jí dala na tiskové konferenci přednost. Podle našich informací už nejde jen o koncepční auto pro výstavy. Elektromobil je funkční včetně automatizovaného řízení úrovně 3.

Už za rok na autosalonu v Paříži může být tohle auto „budoucnosti“ představeno ve verzi blízké sériové výrobě. Škodovka totiž ve Frankfurtu oznámila, že do roku 2025 bude v nabídce kromě plug-in hybridů i pět čistě elektricky poháněných vozů.

Vepředu tři,vzadu dvě obrazovky

„Jedním ze čtyř pilířů naší Strategie 2025 je elektrifikace naší modelové řady. Už pro modelový rok 2019 uvedeme na trh model Superb s plug-in hybridním pohonem. V roce 2020 bude poté následovat náš první čistě elektrický model. Tady ve Frankfurtu prezentujeme studii Vision E, která dává konkrétní představu, jak by první elektrický model mohl vypadat,“ řekl na show spojené s příjezdem modelu Vision E předseda představenstva společnosti Škoda Bernhard Maier.

Čistý nekomplikovaný design zádě

Studie Vision E disponuje automatizovaným řízením úrovně 3. Design vozu ukazuje, jak by mohly vypadat elektromobily značky Škoda. Nejnápadnějším detailem jsou protiběžně otevírané dveře a čtyři samostatná, otočná sedadla. Auto nemá zpětná zrcátka. Místo nich zachycují kamery dění kolem studie a obraz se přenáší na palubní displeje. Sloupek B byl záměrně vynechán, aby bylo uvnitř víc prostoru.

POHON:

Dva elektromotory se systémovým výkonem 225 kW (306 k)

Pohon všech čtyř kol

Dojezd až 500 km

Maximální rychlost 180 km/h

 

ASISTENČNÍ SYSTÉMY A AUTONOMNÍ ŘÍZENÍ:

Asistent pro jízdu v kolonách automaticky brzdí a zrychluje

Možnost autonomního řízení úrovně 3

Parkovací autopilot Car Park Autopilot vyhledává volná parkovací místa

Inteligentní parkování (Educated Parking) si zapamatuje řidičem upřednostňované parkovací pozice a vyhledá je

Studie ŠKODA VISION E komunikuje s ostatními účastníky silničního provozu, vozidly a infrastrukturou

 

KONCEPCE OVLÁDACÍCH A ZOBRAZOVACÍCH PRVKŮ:

Ovládání gesty, hlasové ovládání

Sledování pohybu očí Eye Tracking a asistent pro rozpoznání únavy řidiče Driver Alert

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

jan-riha napsal 44 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-riha