Autosalon Frankfurt 2017: Futuristické elektromobily Volkswagen už za tři roky

Volkswagen na frankfurtském autosalonu oznámil ofenzivu svých elektromobilů budoucnosti. První z nich se na trhu objeví v roce 2020. Půjde o auto velikosti modelu Golf a SUV.

I.D. CROZZ II má světla spojená světelnými trubicemi

Obě auta společně s velkoprostorovým elektrickým vozem, který bude v prodeji později, ukazuje německá automobilka ve Frankfurtu jako studie. Nejvýraznější z nich je koncept I.D. CROZZ II, který je crossoverem mezi SUV a čtyřdveřovým kupé. Dostal výrazný červený lak nazvaný „Hibiskus“, díky němuž je v expozici nepřehlédnutelný.

 

 

I.D. CROZZ II má elektrický pohon všech kol 4MOTION, který zajišťují dva elektromotory, po jednom na každé nápravě. Rozdělování hnací síly je řízeno elektrickým spojovacím hřídelem. SUV s celkovým nejvyšším výkonem 225 kW umí jet rychlostí až 180 km/h. Na jedno dobití zvládne, podobně jako studie Škoda Vision E, až 500 kilometrů. Rychlé nabíjení umožní dobít vysokovýkonné akumulátory na 80 procent kapacity během 30 minut.

I.D. CROZZ II má jen dva dipleje a netradiční volant

Studie I.D. CROZZ II nemá střešní sloupky B, proto po otevření velkých otočných a posuvných dveří vznikne široký vstupní otvor, přes který dovnitř bez problémů naložíte třeba horské kolo. Auto je vybaveno novým hlasovým asistentem. Hlasovými pokyny můžete například ovládat otevírání a zavírání dveří. Stejně aktivujete a rušíte režim I.D. Pilot, tedy plně automatizovanou jízdu bez zásahů řidiče.

I.D. BUZZ navazuje na odkaz prvního VW Transporteru

V roce 2020 se na trhu objeví kompaktní čtyřdveřový elektromobil Volkswagen I.D. v segmentu Golfu a společně s ním I.D. CROZZ. O dva roky později přijde i I.D. BUZZ, který bude novou interpretací první generace legendárního modelu Volkswagen Transporter. Všechny tři studie I.D. mají společnou nově vyvinutou elektrickou platformu. Inovativní operační systém „vw.OS“ u těchto vozů zajistí rychlé aktualizace softwaru a vylepšení tak, jak je dnes známe u chytrých telefonů.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

jan-riha napsal 46 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-riha