Test Volkswagen e-Golf – DNA komfortu se slušným dojezdem

Hlavním mottem elektrické varianty je téměř stejný design s klasickým Golfem se spalovacím motorem. Elektromotor naservíruje maximální točivý moment už od nuly, spolehnout se můžete na svižnou akceleraci. Doby, kdy se elektromobily musely loudat silnicemi, už jsou pryč.

Reálný dojezd je zhruba 220 km

Klasický design

Každý výrobce jde v oblasti elektromobility svojí cestou, někteří představují futuristické tvary karoserie a jiní se drží konvenčního designu. Mluvíme-li o současných Volkswagenech, ty jsou konvencí vyhlášené. Není proto divu, že se elektrický Golf oproti fosilnímu liší jen v LED denním svícení místo mlhovek, přední modrou lištou, disky a štítky e-Golf na karoserii. Modelová řada Golf má zasloužený úspěch už sedm generací, proto nejlepší věc na jeho elektrifikované variantně je fakt, že jde stále o Golf, jenom při jízdě dělá „bzzzzzzzzzzz“.

Dominantní displej

Na své rozměry nabídne e-Golf dostatek prostoru pro všechny cestující a díky anatomickým sedadlům také očekávané pohodlí. Středový panel hostí velký dotykový TFT displej natočený na řidiče, který slouží k zobrazení jízdních dat, multimédií a navigace. Některé údaje můžete zobrazit v plně digitální přístrojové desce a mít tak mapu přímo před očima. Párkrát se nám během cesty do Německa stalo, že navigace neznala požadovanou adresu nebo odmítala začít navádět. Problém jsme rychle vyřešili připojením iPhonu a zrcadlením navigace přes aplikaci CarPlay. Volkswagen nabízí mnoho externích audio vstupů, včetně CD, AUX, SD i USB. Nadšení jsme byli z přepínání skladeb pomocí bezdotykových gest. Jednoduše mávnete rukou před rádiem a hraje další písnička.

Inteligentní úspora

Úsporu energie bere výrobce vážně. Proto má auto sektorově rozdělenou ventilaci, která funguje jen pro místa, kde někdo sedí. Šetrnost energií zajišťuje i vnitřní osvětlení LED diody. Elektrický Golf nabídne řidiči tři jízdní režimy, které upravují reakci pedálu plynu, maximální rychlost a intenzitu klimatizace. Pověstnou praktičnost Golfu potvrzuje například výplň předních dveří, ve které je otvor i pro rozměrnou dvoulitrovou PET lahev. Ventilace má výdechy i pro cestující vzadu, je ale pravda, že jejich výkon není moc vysoký.

Elektromotor točí až 12 000 otáček za minutu

Okamžitá akcelerace

Pod kapotou čeká 136 koní

Pod kapotou pracuje elektromotor s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 290 Nm. Jeho zátah od nulových otáček přináší okamžitou citelnou akceleraci. Odpich z křižovatky nebo náhlé předjíždění tak zvládáte s přehledem. Odhlučnění auta dosahuje vysoké úrovně, elektromotor uslyšíte až ve vysokých otáčkách.

Protože elektrický Golf vychází z běžné verze, má také adaptivní LED světa, zajišťující kvalitní osvětlení i za zhoršených podmínek. Zmizela i tradiční parkovací brzda, kterou nahradila její elektronická alternativa. Ta volitelně drží sama auto při zastavení a uvolní auto po sešlápnutí pedálu akcelerátoru.

Parkovací kamery nám tu chyběly

S rychlostí roste spotřeba

Elektrický Golf zvládne ve čtyřech lidech a naloženým kufrem ujet v kombinovaném režimu 220 kilometrů. S lehkou nohou se dostanete na spotřebu 13 kWh/100 km s maximální rychlostí 100 km/h. Pokud budete šlapat na plyn rychlostí 110 km/h, bude vás to stát 13,5-14 kWh/ 100 km. S rychlostí nad 120 km/h spotřeba stoupá nad 15 kWh/100 km. Úsporným stylem jízdy se dokáže samotný řidič v autě přehoupnout přes hranici 260 kilometrů na jedno nabití. Pokud přijedete k rychlonabíječce téměř prázdní, vyčleňte si 45 minut pro doplnění 80 % kapacity baterií. V základu Vám při couvání bude chybět parkovací kamera. Ta je u e-Golfu v příplatkové výbavě, což u auta skoro za milion překvapí.

Volkswagen Golf se spalovacím motorem patří  mezi povedená a úspěšná auta. Podobná očekávání v našem testu naplnila i jeho elektrifikovaná varianta. Nabízí moderní technologie a jízdní komfort. Dojezd přes 200 km na jedno nabití pak posouvá VW e-Golf  z kategorie aut pro město a okolí do kategorie vozů využitelných na středně dlouhé trasy.

Základní technické údaje:

Volkswagen e-Golf

Motor: elektrický PSM

Výkon: 100 kW (136 k) při 3 000 – 12 000 1/min

Točivý moment: 290 Nm při 0 – 3000 1/min

Rychlost: 150 km/h

Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,6

Maximální dojezd (km): 300 km

Provozní hmotnost: 1615 kg

Nosnost: 408-480 kg

Rozměry: 4270 x 1799 x 1482 mm

Rozvor: 2629 mm

Světlá výška: 143 mm

Objem zavazadlového prostoru: 341/1231 l

Základní cena: 999 900 Kč

 

 

 

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 47 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik