Roční prodej hybridních aut z Japonska se blíží dvěma miliónům

Loni prodala Toyota celosvětově celkem 1,4 milionů hybridů. Letos to vypadá na posílení prodejů jejích hybridních aut o dalších sto tisíc kusů. Podle odhadů na základě současných prodejů dodají japonští výrobci, hlavně Toyota a Honda, v tomto roce zákazníkům celkem 1,8 milionu hybridů, tedy o dvě stě tisíc víc než loni.

Toyota Prius ukrajinské policie

V první polovině roku 2017 byla nejoblíbenějším hybridním autem na světě opět Toyota Prius, kterou si pořídilo 16 695 zákazníků. Na druhé místo se dostal nový crossover Toyota C-HR Hybrid. Nejúspěšnějším hybridním modelem luxusní značky Lexus, která patří Toyotě, byl NX 300h. Ten se právě v těchto dnech představuje v omlazené verzi na autosalonu ve Frankfurtu.

Celosvětový prodej hybridů Toyoty se v první polovině roku 2017 meziročně zvýšil o 8,4 procenta na 768 tisíc automobilů. Tento výsledek prodeje hybridů Toyoty, a zároveň všech japonských hybridních a elektrických vozů, směřuje k novému rekordu. Na druhém místě za Toyotou je Honda, která dodala zákazníkům během prvních šesti měsíců 125 132 hybridů, meziročně o 18 procent více.

Prius vládne i plug-in hybridům

Mitsubishi Outlander PHEV

Pokud se zaměříme na japonské hybridy s možností dobíjení ze zásuvky, těch se za první pololetí tohoto roku prodalo přes čtyřicet tisíc kusů. Na vrcholu žebříčku byl Prius Plug-in Hybrid známý také jako Prius Prime (27 106), který předstihl Mitsubishi Outlander PHEV (13 193).

Elektromobilům nejen mezi japonskými značkami vládne Nissan, který prodal za první pololetí 35 tisíc elektrických aut. V drtivé většině šlo o model Nissan Leaf. Druhé Mitsubishi prodalo „jen“ 568 městských vozů i-MiEV.

Vodíková Toyota Mirai, sedan s elektrickým pohonem napájeným palivovými články, dosáhla celosvětového prodeje 1 157 vozů. Tento vůz měl svůj debut v Japonsku v prosinci 2014 a od roku 2015 je postupně uváděn na další trhy v Evropě a v USA.