Nejrychlejší elektromobily současnosti

Na zdech dětských pokojů před několika lety visely plakáty uznávaných super sportů. Ikonické legendy od Lamborghini nebo Ferrari daly základ současným hyper-výkonným autům. Dnešní elektrifikovaná doba však vítá nové technologie, které posouvají hranice. Představujeme vám pět superrychlých elektromobilů současnosti.

Zadní světla modelu Dendrobium

Rimac Concept One

Tenhle sporťák v ceně přes jeden milion amerických dolarů rozbil moderátor automobilové show The Grand Tour Richard Hammond na atomy. Ukočírovat elektrickou čtyřkolku s výkonem 1224 koní a rozložením hmotnosti 44% / 56% není snadný úkol. K dispozici máte totiž od nuly 1600 Nm točivého momentu. Zrychlení z místa na sto kilometrů za hodinu zvládne Concept One  za 2,5 vteřiny. To dokáže zaskočit i zkušeného řidiče. Ručička digitálního tachografu se zastaví na maximální hranici 355 km/h. Zabrzdit ze stovky na nulu zabere autu 31,5 metru díky chlazeným keramickým brzdám. Maximální dojezd na jedno nabití je 350 km. Karoserie Conceptu One se vyrábí z uhlíkových vláken.

NIO EP9

Čínská automobilka NIO si nedávno připsala traťový rekord na severní smyčce NÜRBURGRINGU. 12. května 2017 zvládl řidič s EP9 zajet kolo za 06:45.900. V současné době je auto nejrychlejším elektromobilem planety. Ve Spojených státech získalo NIO EP9 prvenství za nejrychlejší zajeté kolo bez řidiče. Díky výkonu 1360 koní a točivému momentu 1480 Nm dosáhne elektromobil maximální rychlosti 313 km/h. Ke zrychlení z 0 na 100 km/h potřebuje 2,7 vteřiny. Zadní výsuvné křídlo poskytne dvakrát větší přítlačnou sílu než u formule 1. Systém chlazení baterií umožní jejich dobití za 45 minut. Vyměnit celou sadu akumulátorů trvá 8 minut. S plnou „nádrží“ ujede EP9 až 587 km.

Vanda Dendrobium

Čerstvý rival ze Singapuru zaútočil na elektromobilní trh futuristickými tvary karoserie a výkonem 1500 koní. Jmenuje se Dendrobium podle jednoho druhu orchideje. Návrháři Vandy se totiž při designování inspirovali přírodou. Ve vývoji pohonu má prsty team Williams Advanced Engineering, který spolupracuje na elektrickém Aston Martinu RapidE. Auto využívá technologii F1 KERS – rekuperaci kinetické energie. Maximální rychlost konceptu je přes 320 km/h. Zrychlit z nuly na sto zvládne Dendrobium za 2,8 vteřiny. Do prodeje půjdou tyto elektrické supersporty v roce 2020. Automobilka vyrobí pouze 100 kusů. Předpokládaná cena je 2-3 miliony eur.

Mercedes-Maybach 6 Cabriolet

Sama automobilka ho nazývá ultimátním luxusem budoucnosti. Tvar karoserie má vyvolat vzpomínky na luxusní kabriolety a roadstery třicátých let dvacátého století. Dvoumístný ručně montovaný kabriolet nabídne řidiči výkon 750 koní a pohon 4×4. Kapacita 80 kWh baterií umístěných v podlaze vystačí  na 500 km jízdy. Rychlý systém nabíjení dokáže za pět minut doplnit energii na dalších sto kilometrů. Výrobce udává zrychlení z 0 na 100 km/h pod 4 vteřiny. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Renault Trezor

Dvoumístný elektrický Grand Tourer ukazuje budoucnost sériových modelů automobilky. Trezor vychází z konceptu Renault DEZIR. Design přední části si zachovává typické denní svícení ve tvaru C. Na výrobu karoserie použili Francouzi uhlíkové vlákno. Okna jsou červeně tónovaná. Na kapotě najdete otvory sání vzduchu ve tvaru pláství. Víčko palivové nádrže inženýři nahradili ukazatelem nabití. Interiér naladěný do červena poskytne posádce pohled na dřevěnou dekoraci  a kůži. Motor naladěný na 350 koní a 380 Nm pochází z Formule E. Na stovku se Trezor dostane pod čtyři vteřiny. Kromě systému KERS využívá Renault i technologii autonomního řízení. Dojezd na jedno nabití bude mezi 160 – 200 km.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 37 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik