S Teslou musíte za servisem až do Vídně

Vlastnit elektromobil značky Tesla je snem mnoha lidí. Auto nabízí bezplatné nabíjení, dostatek výkonu a vysoký dojezd. Kolik stojí údržba i opravy, vás ale možná překvapí. Víc v prvním díle našeho seriálu o servisní náročnosti Tesly.

Neustále online

Jedním z nejrozšířenějších elektrických aut u nás je Tesla Model S. V českých registrech jich evidujeme více než v rakouských. Tesly jsou neustále připojeny k serverům výrobce, proto si umí samy diagnostikovat závady. Některá „eSka“ s vysokým kilometrovým nájezdem nemusela nikdy do autorizovaného servisu. To může svědčit o jejich nadprůměrné spolehlivosti.

Díly na VIN kód

Náhradní díly koupíte výhradně na základě VIN kódu. Pokud je auto vyřazeno z databáze Tesly, zboží zkrátka nepořídíte. Při „podvodném“ nákupu na jiný VIN seženete jen snadno vyměnitelné části. Zbytek musíte řešit neoficiální cestou.

Padák z databáze

Není havárie, jako havárie. Když se kroutí jenom plechy, dopadla nehoda dobře. U Tesly jde s úspěchem tvrdit opak. Při kolizi je auto „nabonzováno“ na centrálu. Bez opravy v autorizovaném servisu může skončit záruka, nabíjení zdarma i podpora výrobce. Pozor na auta dovezená ze Spojených států. V Evropě na ně záruka nejde uplatnit. Garanční prohlídky a oficiální nákup dílů musíte řešit v Americe.

Tesla Model S po nehodě

Kam do servisu?

Nejbližší autorizované servisy jsou ve Vídni, Norimberku, Berlíně a v Mnichově. Všechna tato centra spadají výhradně pod automobilku. V Česku zatím oficiální zastoupení není. Blízká budoucnost by měla přinést více mobilních techniků, kteří mohou provést servis přímo na místě.

Servis Tesla Motors

Totální škoda kvůli pastorku

Svoji zkušenost s Teslou přidává pan Miškovský, který pracuje ve firmě zabývající se výrobou ozubených kol a hřídelí. Před několika měsíci mu přišla poptávka od majitele Modelu S, který potřeboval nový pastorek náhonu. Na jeho autě se opotřebil po třech letech provozu. Autorizovaný servis mu doporučil dát auto na likvidaci a koupit nové. „Výrobce pastorek běžně nedodává, pokud by se nějaký našel, zabral by import z Ameriky několik měsíců,“ vysvětluje Miškovský.

Díl byl vyroben a momentálně se testuje v provozu. Později klient poptal výrobu pastorku v řádech desítek kusů, pravděpodobně z důvodu přeprodeje. Není divu, opotřebený pastorek je jedna z nejčastějších závad Modelů S se zadním náhonem, obzvlášť P variant.

První SUV automobilky

Jak funguje servis v praxi a jaké patálie vás mohou s autem za milióny potkat? Dozvíte se v dalším díle našeho seriálu. Podělte se s námi o vaše zkušenosti s údržbou elektromobilů Tesla na e-mailu majurnik@or-media.eu.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 47 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik