Servisní trable s modely Tesla – osobní zkušenosti

V prvním díle seriálu o servisní náročnosti modelu Tesla S jste se dozvěděli, jak funguje nákup náhradních dílů, záruka i servis. Odhalili jsme také nejčastější závadu prvních Modelů S. Ačkoliv jsou omlazená „eSka“ relativně spolehlivá, nedostupnost servisu u nás a vysoké ceny dílů vám mohou zkazit nadšení. Tentokrát se zaměříme na osobní zkušenosti jednoho z majitelů Tesly pana Miroslava.

Plně nabitá Tesla hlásí majiteli dojezd 387 km

Zajeté auto

Hrdinou druhého dílu je Tesla Model S P85+ modelové řady 2014 dovezená z Holandska. Do vlastnictví pana Miroslava přešla na podzim roku 2016 s nájezdem 27 000 km. Tehdy byla vadná pravá zadní klika, takže šly dveře otevřít jen zevnitř. Samotný elektromotor byl v té době hlučnější, nicméně zvuk připomínal spíše hučení zimních pneumatik.

Poškozené zrcátko

První nepříjemnost zažil majitel ve 29 000 km. Jeho Tesla přišla při nehodě o levé zrcátko, které ještě stačilo odřít boční okno. Škoda v hodnotě 1192 euro bez DPH byla zaplacena z povinného ručené viníka. Pojišťovna rozhodla o opravě ve vídeňském autorizovaném servisu. Servisní středisko však karosářské opravy nedělá. Tyto práce Tesla přenáší na externího partnera. Proto majitel nemohl uplatnit nárok na náhradní auto.

Pokud nechcete přenocovat ve Vídni, musíte mít servis naplánovaný na jediný den. Další podmínkou je dostupnost všech dílů a dostatek volných mechaniků. V případě Miroslava se na takový den čekalo celý měsíc. Ačkoli pojišťovna proplácí náklady spojené s dopravou auta do servisu, v případě Tesly vám žádné odškodnění nehrozí. Náklady na dobití jsou obtížně vyčíslitelné a ztracený čas nespadá do plnění pojistky. Samotná oprava proběhla bez problémů. Auto se vrátilo dokonce umyté a vyčištěné.

Majitel o své auto pečuje

Odřený blatník

O tisíc kilometrů později utrpělo „eSko“ další šrám, a to odřený zadní lem blatníku. Ten nejde opravit bez poškození laku. Pokud nemáte viníka, jde to z vaší kapsy nebo z havarijní pojistky. Pan Miroslav nezjistil, kdo mu blatník odřel. Proto závadu zatím neřeší. Oprava blatníku by vyžadovala zásah do karoserie a přestříkání celého boku. To se při hodinové sazbě 135 euro opravdu nevyplatí. Drobná poškození jdou opravit i neautorizovaně, nicméně neodborné lakování perleťových odstínů může karoserii znehodnotit ještě víc.

Poškozený bok auta

Kdyby Miroslav uplatnil havarijní pojištění, obával by se zvýšení jeho ceny. Aktuálně platí 38 000 Kč za rok. Toho dosáhl díky instalovanému satelitnímu vyhledávání a schopnostem pojišťovacího agenta. Ostatní nabídky „havarijka“ byly od 48 000 Kč do 112 000 Kč ročně.

Zimní překvapení

Omrzlé auto udělalo majiteli „radost“ znovu. Řidičova klika se neprobila ledovou vrstvou na karoserii a poškodila se. Dalších 6000 kilometrů musel pan Miroslav otevírat levé přední dveře zevnitř. Nová klika na zahraničních aukčních serverech stojí zhruba 1000 euro.

 

Tesla Model S je čistý elektromobil

Ve 33 000 km si majitel uvědomil, že je na čas na 30 000 km garanční kontrolu. Nejbližší termín dostal až za tři měsíce. To nejhorší však teprve mělo přijít. Došlo k fatálnímu selhání pohonného ústrojí. Jak se k němu postavil servis? Prozradíme v dalším dílu seriálu o servisní náročnosti Tesly.

Máte zkušenosti se servisem Tesly? Napište o nich na e-mail: majurnik@or-media.eu

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 99 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik