Volkswagen se vrátí na horu Pikes Peak s elektromobilem

Největší evropská automobilka vyvíjí unikátní elektromobil pro nejslavnější závod do vrchu na světě. Prototyp s pohonem všech kol se 24. června 2018 postaví na start závodu do vrchu Pikes Peak International Hill Climb v Coloradu ve Spojených státech.

A cíl je jasný. V nadmořské výšce 4300 metrů stanovit nový rekord pro elektromobily. Nový projekt v motoristickém sportu je součástí transformace značky Volkswagen ve vedoucího výrobce elektromobilů. Do roku 2025 bude Volkswagen nabízet třiadvacet čistě elektricky poháněných modelů.

 „Závod do vrchu Pikes Peak je jedním z nejslavnějších automobilových závodů na světě, enormní výzvou, takže je mimořádně vhodný k tomu, abychom v něm dokázali výkonnost budoucí techniky,“ vysvětluje člen představenstva odpovědný za vývoj Frank Welsch. „Náš závodní elektromobil bude vybaven inovativní technikou akumulátorů a pohonu. Test s extrémním zatížením na Pikes Peak nám přinese důležité poznatky pro další vývoj a bude výkladní skříní našich produktů a jejich techniky.“

Volkswagen Golf pro Pikes Peak 1987 se dvěma motory

Návrat na Pikes Peak po třiceti letech

Elektomobil bude vyvíjet oddělení Volkswagen Motorsport ve spolupráci s oddělením technického vývoje ve Wolfsburgu. „Závod na Pikes Peak je pro nás novým začátkem. Poprvé vyvíjíme závodní vůz s čistě elektrickým pohonem,“ zdůrazňuje ředitel oddělení Volkswagen Motorsport Sven Smeets. „Tento projekt je kromě toho důležitým milníkem v našem novém směřování v oblasti motoristického sportu. Náš tým je touto velkou výzvou doslova elektrizován.“ Volkswagen Motorsport se naposledy zúčastnil závodu do vrchu na Pikes Peak v roce 1987 s modelem Golf, který byl poháněn hned dvěma motory. Do cíle ale nedojel. „Je nejvyšší čas pro odvetu,“ dodává odhodlaně Smeets.

 

 

Mezinárodní závod do vrchu na Pikes Peak, který je nazýván také jako „závod do mraků“, je organizován od roku 1916 nedaleko města Colorado Springs v pohoří Rocky Mountains. Jeho trasa má délku 19,99 kilometru od startu v nadmořské výšce 1440 metrů do cíle na vrcholu s nadmořskou výškou 4300 metrů. Současný rekord ve třídě elektricky poháněných prototypů má hodnotu tři vteřiny pod devět minut. Jeho držitelem je Američan Rhys Millen se speciálem e0 PP100.

Foto speciálu e0 PP100: Drive eO