Když Tesle selže elektromotor – osobní zkušenosti

Druhý díl našeho seriálu o servisní náročnosti Tesly popisoval praktické zkušenosti pana Miroslava se značkovým servisem. Jeho patálie však pokračovaly. Pokud si myslíte, že je Model S téměř bezúdržbový, vyvedeme vás z omylu. Kvůli selhání elektromotoru muselo auto do servisu na odtahovce. Jak dopadl příběh majitele modelu P85+, prozradí třetí díl.

Na odtahovce až do Vídně

Před plánovanou garanční prohlídkou vypověděl službu samotný elektromotor. Závada přicházela postupně. Hluk motoru byl těsně před selháním patrný už od 60 km/h. Předzvěstí nejhoršího bylo krátké vynechání na dálnici. Na obrazovce se objevila chyba PRND. Tehdy Tesla odpojila plynový pedál i rekuperaci a začala bez ovlivnění brzd „plachtit“. Auto se během „plachtění“ vzpamatovalo a fungovalo dál. Pan Miroslav ihned kontaktoval servis, který měl ale dovolenou. Jeho přiřazený specialista tak nestihl včas zareagovat.

Po dalších 150 kilometrech se závada objevila znovu. Elektromobil už nešlo „nastartovat“. Následoval tedy odtah do Vídně. Tesla má zabezpečovací systém, který nepřetržitě monitoruje auto. Proto při přepravě chodila majiteli upozornění na mobil s aktuální polohou. V servisu čekal Model S pana Miroslava dalších sedm dní na smluvenou garanční prohlídku.

Celkový pohled na interiér

Nepříjemné překvapení

Následující pracovní týden zastavěli mechanici Tesly do auta nový elektromotor, nabíječku, kompresor pneumatického podvozku, zadní ramena, zkalibrovali střešní okno a provedli další opravy v rámci svolávacích akcí. První majitel měl předplacenou garanci do 80 000 km. Přestože pan Miroslav nestihl povinnou prohlídku ve 30 000 km, místo sankcí mu servis posunul předplacenou garanci do 100 000 km.

Ovšem během opravy přichází z Vídně nepříjemná zpráva. Silné krupobití poškodilo zákaznická auta, včetně Modelu S pana Miroslava. Rakušané ho ujistili, že vše bez problémů opraví. Což dle jeho slov zvládli na jedničku. Kroupy naštěstí poškodily jen kapotu. Přístup Vídeňského servisu označuje majitel jako nejlepší, který kdy zažil.

Pan Miroslav jezdí s Teslou denně

Chytře vložené peníze

Z dosavadních zkušeností vyplývá, že přinejmenším první Modely S nepatří mezi etalony spolehlivosti. Pan Miroslav přiznává, že v ten nejtěžší moment na chvíli opustil názor, že své peníze investoval rozumně.

„Tesla je poměrně poruchová, a tak jsem ji začal inzerovat, ještě když byla v servisu. Dal jsem ji za 1,5 milionu bez daně, stále v záruce, po 40 000 km prohlídce. O potenciální kupce nebyla nouze, ale celý servis proběhl tak hladce, že jsem inzerát stáhl, omluvil se zájemcům a rozhodl se, že si Teslu nechám. Výhody převyšují, to auto je nenahraditelný. Po skončení záruky si připlatím zhruba 70 000 Kč za dalších 80 000 km předplaceného záručního servisu. Vzhledem k hodinové sazbě 135 euro a cenám dílů prémiového sedanu, to jsou podle mého názoru chytře vložený prachy.“

Provozní hmotnost Modelu S je 2239 kg

Pošlete nám své zkušenosti s údržbou elektromobilů Tesla na e-mail majurnik@or-media.eu, rádi je zveřejníme. Chcete vědět, jak funguje u automobilky nákup náhradních dílů, záruka i servis? Přečtěte si první díl našeho seriálu.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 111 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik