Elektromobily na našem trhu – cenové srovnání

Elektromobily bojují o své místo na trhu i přes některé technické nedokonalosti a předsudky zákazníků. K těm nejčastějším patří názor, že pořízení čistě elektricky poháněného auta je velmi drahá zábava. Je to pravda? Kolik vlastně auta do zásuvky stojí? Přinášíme cenové srovnání současných elektromobilů na našem trhu.

Smart ForTwo ED – 568 900 Kč

Smart ForTwo Electric Drive je sice nejlevnějším elektromobilem na našem trhu, vzhledem k velikosti vozu je ale cena poměrně vysoká. Malé, svižné, elektrické vozítko, které nepostrádá styl, je vhodným pomocníkem do rušných měst. Prodává se dokonce ve verzi kabrio. V takovém případě stojí 653 400 Kč.

Smart ForFour ED – 578 900 Kč

I čtyřmístný Smart se dočkal čistě elektrického provedení. Přihlédneme-li k tomu, že na rozdíl od ForTwo se do něho vejde víc než jen nákupní taška, je rozdíl v ceně zanedbatelný. Stále ale platí, že v poměru cena – praktičnost na tom není nejlépe.

Volkswagen e-UP! – 639 900 Kč

Další elektromobil z kategorie „Mini“ je prvním čistě elektricky poháněným autem značky. Stejně jako konkurenční modely Smart je e-UP! pomocníkem hlavně v hustém provozu. Na rozdíl od nich se mu ale prodejně celkem daří. Vliv na to může mít i umírněný design.

Nissan LEAF – 730 000 Kč

Pryč s „žábou“. Současný Nissan LEAF pomalu dosluhuje. Sice je (do vyprodání zásob) stále v nabídce Nissanu, nicméně pozornost se už dávno upírá k jeho nástupci. Toho je možné objednat za 990 000 Kč. Jsme zvědaví, jak bude úspěšný. Přeci jen je o hodně přitažlivější než jeho předchůdce.

Kia Soul EV – 869 980 Kč

Kia Soul je designová divočina. Právě na to automobilka sází. Různobarevné kombinace, futuristické tvary. K tomu elektromotor prostě sedí. Prozatím se v České republice prodalo pouze 5 kusů. Od Soulů se spalovacím motorem se liší plným krytem masky chladiče.

Hyundai Ioniq Electric – 879 990 Kč

Ioniq je jedním z největších elektromobilů v seznamu. Prostornost, pohodlí a bohatá základní výbava jsou základní kameny úspěchu tohoto modelu. Povedený design někomu kazí netradiční maska chladiče. Jak dopadl Ioniq v našem testu, si můžete přečíst zde.

Nissan e-NV200 VAN/Combi – 883 300/914 760 Kč

Druhý zástupce japonské automobilky je nabízen ve dvou variantách karoserie. V provedení VAN je e-NV200 klasický „užitkáč“ vhodný pro převoz materiálu nebo pracovního vybavení. V provedení Combi se z něho stává minibus, schopný převážet až 7 cestujících, včetně jejich zavazadel.

Volkswagen e-Golf – 969 900 Kč

Skvěle vypadající e-Golf je druhým nejlépe prodávaným elektromobilem u nás. Na první pohled elektrickou verzi od té fosilní nerozeznáte. Liší se hlavně LED denním svícením umístěným místo mlhovek. Předností e-Golfu je také schopnost okamžitého zrychlení. Nejde o žádného šneka. Více se dozvíte v jednom z našich testů.

BMW i3 – 1 008 800 Kč

První v počtu prodaných kusů, první s cenou nad milion. Nedávno BMW rozšířilo nabídku o sportovní i3s. To je možné pořídit za 1 105 000 Kč. Malé elektroauto není populární jen u civilních řidičů. Nově ho využívá například záchranná služba. I o tom jsme vás informovali.

Mercedes Benz B 250 e – 1 020 030 Kč

Elektromobil německé automobilky je prodejní fiasko. Od počátku roku 2014 se celosvětově prodalo přes 3500 kusů. V porovnání se standardem Mercedesu skoro nic. Na to automobilka zareagovala, když v letošním létě oznámila, že končí výrobu svého elektromobilu. Stále doprodává naskladněné vozy. No, i mistr tesař se někdy utne.

Tesla Model S – 3 239 999 Kč

Elektromobily Tesla, to je jiný svět. Technologicky i cenově. Internetový prodejce Alza.cz uvádí katalogovou cenu auta přes tři miliony. V současné chvíli ale nabízí sportovní „esko“ za 2 800 000 Kč. Není to málo. Na druhou stranu, kolik podobných aut na silnici potkáte?

Tesla Model X – 3 779 999 Kč

Nejdražším elektromobilem u nás je v současnosti Tesla Model X. Elektrické SUV s výklopnými zadními dveřmi je společně s modelem S pilířem automobilky. V letošním roce zahájila Tesla výrobu Modelu 3, o který je neuvěřitelný zájem. Na „Trojku“ čeká i kvůli zpožděnému a pomalému rozjezdu sériové výroby přes půl milionu zákazníků.