Mitsubishi e-EVOLUTION Concept – Elektromobil s umělou inteligencí

Koncepční auto e-EVOLUTION představuje novou generaci vysoce výkonného elektrického SUVcrossoveru od Mitsubishi. Vývojová studie využívající i umělou inteligenci naznačuje směřování aut japonské značky se třemi diamanty ve znaku.

Mitsubishi e-Evolution-Concept má tři elektromotory

Koncept je vybaven vysokokapacitní baterií a výkonnými elektromotory s vysokým točivým momentem. Soustava pohonu 4×4 s trojicí elektromotorů využívá jeden samostatný elektromotor k pohonu kol přední nápravy. Další dva se systémem AYC (aktivní kontrola stáčení vozu kolem svislé osy) rozhýbávají zadní kola. Systém umí inteligentně přenášet točivý moment na kola podle potřeby, aby auto zvládalo různé povrchy včetně náročnějšího terénu.

Jízda s umělou inteligencí

Mitsubishi e-Evolution-Concept s umělou inteligencí

Mozkem studie e-EVOLUTION Concept je systém umělé inteligence (AI), který povyšuje řidičovy schopnosti. Díky senzorům dokáže okamžitě zjistit změny stavu vozovky, aktuální dopravní situace i záměry řidiče. Umělá inteligence v autě má i funkci osobního kouče, která nenásilným způsobem zlepšuje schopnosti řidiče. Systém si nejdřív vytvoří celkový obraz o úrovni řidičských schopností a následně připraví program školení. Využívá přitom hlasový dialog i velký displej na přístrojové desce.

Když ti auto rozumí

Futuristické pojetí interiéru

Osobní asistent AI využívá nejmodernější technologie umělé inteligence, včetně rozpoznávání hlasu. Díky technologii „hlasového otisku“ a rozpoznávání osob dokáže systém rozlišit mezi cestujícími. Řidič tak může hlasem ovládat například klimatizaci, stěrače, světla a další funkce. Systém zároveň hlasově předává informace o stavu vozidla, včetně upozornění na případnou závadu.

Špion ve vzduchu

Osobní asistent AI podporuje konektivitu s nejrůznějšími zařízeními a obsahem. Dokáže se třeba spojit s dronem a ověřit dopravní situaci vpředu na trase nebo nabídnout cestujícím pohled z ptačí perspektivy na okolní přírodu.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 52 posts and counting. See all posts by Jan Říha